Формування професійних компетентностей майбутніх вчителів біології у процесі викладання курсу «Структурна ботаніка»
Анотація
Проаналізовано формування загальних та професійних компетентностей майбутніх вчителів біології у процесі викладання курсу «Структурна ботаніка», а також різні форми, методи та прийоми формування професійних компетентностей. Наведено конкретні приклади їхнього формування у разі засвоєння студентами теоретичного змісту курсу, міжпредметних звʼязків навчальної дисципліни, лабораторного практикуму, навичок мікротехніки, проєктного навчання під час виконання ІНДЗ, роботи в межах дистанційного курсу, особливостей підготовки до роботи майбутніх вчителів біології з обдарованою молоддю, методичних засад роботи із забезпечення матеріальної бази школи для створення ботанічного кабінету, основи роботи з популяризації знань з біології рослин тощо. Обговорюються питання формування професійних компетентностей для підготовки вчителів біології в умовах модернізації сучасної школи.
Завантаження
Посилання
Авксентьева О. А. Особенности организации процесса обучения студентов-биологов по курсу «Анатомия растений» в системе дистанционного образования / О. А. Авксентьева, Ю. Ю. Юхно // Проблеми сучасної освіти : зб. наук.-метод. пр. : в 2 ч. Ч. 2. – Харків, 2014. – Вип. 5. – С. 86–93.
Авксентьєва О. О. Популяризація знань з біології рослин в роботі викладачів кафедри фізіології і біохімії рослин та мікроорганізмів Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна / О. О. Авксентьєва, В. В. Шулік // Фізіологія рослин у системі сучасних біологічних знань та наук : матеріали ІІ-го наук.-метод. інтернет-семінару (м. Харків, Україна, 14 грудня 2016 року). – Харків, 2017. – С. 54–56.
Генкал С. Формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів біології / С. Генкал // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2018. – № 9 (83). – С. 208–216.
Концептуальні засади реформування середньої школи. Нова українська школа. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mon/gov/ua/education/ /zagalnaserednya/ua-sch2016/konczepcziya.html.
Ліневич К. А. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів біології до роботи з обдарованими учнями основної школи : автореф. дис… канд. пед. Наук : 13.00.04 / К. А. Ліневич. – Черкаси, 2009. – 23 с.
Мельниченко Р. К. Теоретичні засади формування професійної компетентності вчителя біології профільної школи / Р. К. Мельниченко // Наукові записки Бердян. держ. пед. ун-ту. Сер. : Педагогічні науки. – 2017. – Вип. 3. – С. 193–200.
Освітньо-професійна програма «Середня освіта (біологія та здоровʼя людини)» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.univer.kharkov.ua/proekt/b-serosv.pdf.
Робоча програма курсу «Стурктурна ботаніка» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://plantphysiol-bio.univer.kharkov.ua/materials/Plant_anatomy_SerOsv_program.pdf.
Тимчасовий стандарт вищої освіти україни. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти. Предметна спеціальність 014.05 Середня освіта (Біологія та здоровʼя людини) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.univer.kharkov.ua/proekt/b-tsvo-serosv.pdf.
Key Competences for Lifelong Learning. A European Reference Framework [Electronic resource] – Brussels : European Commission, 2005. – Mode access : http://ec.europa.eu/ education/policies/2010/doc/basicframe.pdf.