Когнітивні профілі студентів різних напрямів фахової підготовки
Ключові слова:
навчальна діяльність, пізнавальна сфера, когнітивний профіль
Анотація
Розглянуто проблему забезпечення якості вищої освіти на основі результатів дослідження особливостей пізнавальних процесів у студентів – залежно від напряму фахової підготовки. Аналіз проведено в контексті
побудування когнітивних профілів, які відображають переважні особливості стилів пізнавального контролю, мисленнєвих стратегій, рівня домагань у пізнавальній сфері та стилів навчання. Дослідження реалізовано на
вибірці студентів природничого, філологічного та математичного напрямів навчання. Обговорюються можливі шляхи застосування знань щодо пізнавальної діяльності студентів з урахуванням стратегії «збігу» або «конфлікту» стилів викладання й навчання у побудуванні навчального середовища.
Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
1. Гиренок Ф. И. Метафизика пата (косноязычие усталого человека) / Ф. И. Гиренок. – Москва : Лабиринт, 1995. – 201 с.
2. Карпов А. В. Психология метакогнитивных процессов личности: монография / А. В. Карпов, И . М. Скитяева. – Москва : ИП РАН, 2005. – 325 с.
3. Кочарян О. С. Когнітивні ресурси забезпечення успішності навчальної діяльності студентів : навч. посіб. / О. С. Кочарян, Є. В. Фролова, В. М. Павленко. – Харків : Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського
«Харк. авіац. ін.-т», 2011. – 64 с.
4. Фрумкин К. Г. Клиповое мышление и судьба линейного текста / К. Г. Фрумкин // Ineternum 2010. – № 1 [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://nounivers.narod.ru/pub/kf_clip.htm от 02.01.2012
5. Холодная М. А. Когнитивные стили. О природе индивидуальногоума. 2-е изд. / М. А. Холодная. – Санкт-Петербург : Питер, 2004. – 384 с.
6. Холодная М. А. Когнитивные и метакогнитивные предпосылки интеллектуальной компетентности в научно-технической деятельности / М. А. Холодная, О. Г. Берестнева, И. С. Кострикина // Психологический
журнал / ред. А. Л. Журавлев. – 2005. – Т. 1.– 2005. – С. 29–38.
7. Cromley J. Learning to Think, Learning to Learn: What The Science Of Thinking And Learning Has To Offer Adult Education / J. Cromley // National Institute for Literacy Literacy Leader Fellowship – Washington,
1999. – 238 p.
8. Hacker D. J. Metacognition in education: A focus on calibration / D. J. Hacker, L. Bol, M. C. Keener // Handbook of Memory and Metacognition. – New Jersey : Lawrence Erlbaum Associates, 2008. – 568 p.
9. Schoenfeld A. H. What’s All the Fuss About Metacognition? / A. H. Schoenfeld // Cognitive Science and Mathematics Education. – New Jersey: Hillsdale, 1987. – P. 192–194.
10. Tanner K. D. Promoting Student Metacognition / K. D. Tanner // CBE – Life Sciences Education. – Vol. 11. – 2012. – P. 113–120.
2. Карпов А. В. Психология метакогнитивных процессов личности: монография / А. В. Карпов, И . М. Скитяева. – Москва : ИП РАН, 2005. – 325 с.
3. Кочарян О. С. Когнітивні ресурси забезпечення успішності навчальної діяльності студентів : навч. посіб. / О. С. Кочарян, Є. В. Фролова, В. М. Павленко. – Харків : Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського
«Харк. авіац. ін.-т», 2011. – 64 с.
4. Фрумкин К. Г. Клиповое мышление и судьба линейного текста / К. Г. Фрумкин // Ineternum 2010. – № 1 [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://nounivers.narod.ru/pub/kf_clip.htm от 02.01.2012
5. Холодная М. А. Когнитивные стили. О природе индивидуальногоума. 2-е изд. / М. А. Холодная. – Санкт-Петербург : Питер, 2004. – 384 с.
6. Холодная М. А. Когнитивные и метакогнитивные предпосылки интеллектуальной компетентности в научно-технической деятельности / М. А. Холодная, О. Г. Берестнева, И. С. Кострикина // Психологический
журнал / ред. А. Л. Журавлев. – 2005. – Т. 1.– 2005. – С. 29–38.
7. Cromley J. Learning to Think, Learning to Learn: What The Science Of Thinking And Learning Has To Offer Adult Education / J. Cromley // National Institute for Literacy Literacy Leader Fellowship – Washington,
1999. – 238 p.
8. Hacker D. J. Metacognition in education: A focus on calibration / D. J. Hacker, L. Bol, M. C. Keener // Handbook of Memory and Metacognition. – New Jersey : Lawrence Erlbaum Associates, 2008. – 568 p.
9. Schoenfeld A. H. What’s All the Fuss About Metacognition? / A. H. Schoenfeld // Cognitive Science and Mathematics Education. – New Jersey: Hillsdale, 1987. – P. 192–194.
10. Tanner K. D. Promoting Student Metacognition / K. D. Tanner // CBE – Life Sciences Education. – Vol. 11. – 2012. – P. 113–120.
Опубліковано
2019-06-08
Як цитувати
Фролова, Є. В., & Марченко, К. Ю. (2019). Когнітивні профілі студентів різних напрямів фахової підготовки. Проблеми сучасної освіти, (9). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/12982
Розділ
Статті