ВЕРБАЛІЗАЦІЯ ХУДОЖНЬОГО КОНЦЕПТУ MIDDLE AGE В ІДІОСТИЛІ ДЖУЛІАНА БАРНСА
Анотація
У статті досліджуються особливості вербалізації художнього концепту MIDDLE AGE в ідіостилі сучасного британського письменника Дж. Барнса. Для художньої концептосфери автора властивий поділ життєвого проміжку людини на три періоди з докладним аналізом кожного з них. Моделювання концепту MIDDLE AGE дозволяє виявити авторське розуміння світогляду людини середнього віку у психологічному і соціальному аспектах, а також у зіставленні з іншими віковими періодами. Дослідження концепту MIDDLE AGE передбачає висвітлення його концептуальних ознак, аналіз концептуальних метафор та індивідуально-авторського символу, а також виявлення місця концепту в авторській системі цінностей.
Ключові слова: ідіостиль автора художнього твору, авторський художній концепт, концептуальна ознака.
Дойчик О.Я. Вербализация художественного концепта MIDDLE AGE в идиостиле Джулиана Барнса. В статье исследуются особенности вербализации художественного концепта MIDDLE AGE в идиостиле современного британского писателя Дж. Барнса. В художественной концептосфере писателя жизненный путь человека разделен на три периода, каждый из которых детально анализируется. Моделирование концепта MIDDLE AGE позволяет выяснить понимание автором особенностей мировоззрения человека среднего возраста в сопоставлении с другими возрастными периодами. Исследование концепта MIDDLE AGE предполагает описание его концептуальных признаков, анализ концептуальных метафор и авторского символа, а также определение места концепта в системе ценностей писателя.
Ключевые слова: идиостиль автора художественного произведения, авторский художественный концепт, концептуальный признак.
Doichyk O.Ya. Literary Concept MIDDLE AGE in Julian Barnes’ Idiostyle. The article focuses on the verbalization of the literary concept MIDDLE AGE in Julian Barnes’ idiostyle. In the author’s fictional conceptual sphere human life is divided into three parts. The modelling of the concept reveals the author’s vision of social and psychological aspects of a grown-up person’s outlook as compared to other periods. The conceptual analysis is done by revealing the conceptual properties, conceptual metaphors, individual symbol and the concept’s place in the writer’s system of values.
Key words: idiostyle, literary concept, conceptual property.