Implementation of marketing partnerships in industrial enterprises

  • Галина Валентинівна Мозгова V.N.Karazin Kharkiv National University
  • Т.А. Петросян V.N.Karazin Kharkiv National University
Keywords: relationship marketing, information system, XRM-system, strategy, client

Abstract

This article is devoted to the justification of tools for constructing, maintaining and enhancing strong long-term, mutually beneficial relationships with key partners in the organization of the industrial market: systematic relations strategy, depending on the subjects; proposed recommendations by introducing partnerships; certain organizational and methodological components of the information system implementation and support partnerships.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Башинська І. О. Відмінності промислового ринку від споживчого з точки зору маркетингових комунікацій [Електронний ресурс] / І. О Башинська // Електронне наукове
фахове видання «Ефективна економіка». – 2013. – № 10. – Режим доступу: http://www.m.nayka.com.ua/?op=1&j=efektyvna-ekonomika&s=ua&z=1574. – Назва з екрану

2. Князик Ю.М. Взаємозв'язок суб'єктів маркетингу партнерських відносин [Електронний ресурс] / Ю.М. Князик // Lviv Polytechnic National University Institutional Repository. – Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/11326/1/55.pdf

3. Офіційний сайт компанії «СибирьСофтПроект» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.sib-soft.ru/service/service1.html. – Назва з екрану.

4. Результаты внедрения XRM [Електронний ресурс] // Офіційний сайт компанії Terrasoft. – Режим доступу: http://www.terrasoft.ua/software/benefits/xrm

5. Гордон Я. Маркетинг партнерских отношений / Ян Гордон [Пер. с англ. под ред. О. А. Третьяк]. – СПб : Изд-во Питер, 2001. – 384 с.
Published
2016-03-27
How to Cite
Мозгова, Г. В., & Петросян, Т. (2016). Implementation of marketing partnerships in industrial enterprises. Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University Economic Series, (1118 (88), 91-97. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/economy/article/view/5421