Функції сімейного бізнесу у сучасному українському суспільстві

  • Maryna Kupalova Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 4, м. Свободи, Харків, 61022, Україна, 380669110399@student.karazin.ua https://orcid.org/0000-0001-6217-7715
Ключові слова: сімейний бізнес; бізнес; підприємництво; сім’я; домогосподарство; соціальний інститут; соціальні функції

Анотація

У статті аналізується феномен сімейного бізнесу. Робиться спроба надати актуальне для соціологічного вивчення  визначення поняття «сімейний бізнес».   Наголошується на тому, що сімейний бізнес має не тільки численні різновиди, а й особливу статусно-рольову структуру, яка певною мірою залежить від розподілу ролей у сім’ї та досить відчутно впливає на функціонування бізнесу. З огляду на теоретичні напрацювання сучасних науковців щодо функцій сімейного бізнесу, формулюються  основні економічні та соціальні функції сімейного бізнесу, а також виявляється його культурний капітал. Відзначається, що сімейний бізнес завдяки реалізації широкого спектру соціальних функцій, здійснює вплив на суспільно-економічний розвиток країни.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Maryna Kupalova, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 4, м. Свободи, Харків, 61022, Україна, 380669110399@student.karazin.ua

аспірантка соціологічного факультету

Посилання

Бархатова Н. М. Семейный бизнес и семьи в бизнесе / Н. М. Бархатова // –К. : ЭКО,1999. – С.127-150.

Алексеева Г. М. О роли малого и среднего предпринимательства в инновационной экономике / Г. М. Алексеева // Альманах современной науки и образования. – 2014. – № 10 (88). – С.11-12.

Харчев А. Г. Брак и семья в СССР / А.Г. Харчев. – М. : ЦСП,1979.–342 с.

Радаев В. В. Человек в домашнем хозяйстве [Електронний ресурс] /В. В. Радаев // Социс. – 1997. – № 4. – Режим доступу:http://kkorsinto.spb.ru/prepod/sociol4_08/006.RADAEV.pdf

Анимица Е. Г. Теоретическое осмысление сектора домашних хазяйств как самостоятельного института / Е. Г. Анимица, К. А. Зуева // Известия Урал. гос. экон. ун-та. – 2012. – № 5(43). –С.16-21.

Борисов А. Б. Большой экономический словарь. / Подобщ. ред. Борисова А. Б. – М.: Книжный мир, – 2003. – 594 с.

Разов П.В. Институциональный подход и возможности его применения в социологии управления [Електронний ресурс] / П.В. Разов // Армия и общество. – 2012. – № 1. – Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/v/institutsionalnyy-podhod-i-vozmozhnosti-ego-primeneniya-v-sotsiologii-upravleniya

HabermasJ. Moral Consciousnessand Communicative Action. [Електронний ресурс] / J.Habermas. – Режим доступу: https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=fmYjgiUMy7EC&oi=fnd&pg=PR7&dq=Habermas+J.+Moral+Consciousness+and+Communicative+Action.+Cambridge,+Mass.+1990.&ots=-b9K18FeHo&sig=aXbjQV5xagWJS1slQTeg6h-FeUQ&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false

Веблен Т. Теория праздного класса: экономическое исследование институций [Електронний ресурс] / Т. Веблен. – М. : Прогресс, 1984. – Режим доступу: http://www.library.fa.ru/files/Veblen.pdf

Кулиняк І.Я. Сімейний бізнес: сутність поняття/ І.Я. Кулиняк // Науковий вісник НЛТУ України. – 2014. – № 24(9). – С. 390-394.

Баранец Н.И. Семейное предпринимательство как социально-экономическая проблема / Н.И. Баранец // Ученые записки Российского государственного социального университета. – 2007. – № 4.– С. 124-131.

Волков Д.А. Классификация семейного бизнеса / Д. А. Волков // Российское предпринимательство. – 2012. – № 15 (213). – С. 42-47.

Давыдова Н. М. Глава семьи: распределение ролей и способ выживания / Н. М. Давыдова // Общественные науки и современность. – М.: Экспресс, 2000. – С.38-46.

Митрофанова И. В. «Феномен» семейного бизнеса [Електронний ресурс] / И. В. Митрофанова // Социс. – 1996. – С. 122–124. – Режим доступу: http://ecsocman.hse.ru/data/170/786/1219/017_Mitrofanova_122-124.pdf

Higginson N. Preparing the next generation for the family business: relational factors and knowledge transferin mother-to-daughtersuccession [Електронний ресурс] / N. Higginson. – Режим доступу: http://www.aabri.com/manuscripts/09284.pdf

Барков, С. А. Семейный бизнес в XXI веке: социальные детерминанты развития / С. А. Барков, О. В. Дорохина // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Общественные науки.– 2014. – № 4 (32). – С. 85-94.

Го Сяндун Наследование семейного бизнеса: социальные и управленческие аспекты/ Го Сяндун // Всероссийский журнал научных публикаций. – 2012. – № 1 (11).– С.50-51.

Киренкина Э. С. Проблемы развития малих семейных предприятий в Украине / Э. С. Киренкина // Экономика Крыма. – 2009. – № 28. – С. 84-87.

Опубліковано
2018-11-01
Як цитувати
Kupalova, M. (2018). Функції сімейного бізнесу у сучасному українському суспільстві. Український соціологічний журнал, 17(1-2), 257-261. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/usocjour/article/view/11563