Становлення та розвиток методології та філософії освіти
Ключові слова:
наука, освіта, виховання, методологія освіти, філософія освіти.
Анотація
У статті досліджено особливості становлення і розвитку методології та філософії освіти. Проведено історико-філософський аналіз зародження філософії освіти, дано аналіз формування нових ідеалів освіченості та нових уявлень стосовно процесу навчання й виховання. Показано вплив природничо-наукового та гуманітарного пізнання на розвиток освітніх методик і практик. Охарактеризовано сучасні філософські концепції методології освіти та основні принципи існування сучасної освіти.
Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
Беспалько В. П. Образование и обучение с участием компьютеров: (педагогика третьего тысячелетия) / В. П. Беспалько; РАН; Моск. Психолого-соц. ин-т. – М.: Моск. Психолого-соц. ин-т; Воронеж: НПО МОДЭК, 2002. – 349 с.
Вандышев В. Н. Философский анализ дифференциации естественнонаучного познания: монография / В. Н. Вандышев. – К.: Выща школа. Головное издательство, 1989. – 175 с.
Гітун Н. І. Філософія освіти: аналіз культуротворчої парадигми в освіті /Н.І.Гітун //Проблеми педагогічних технологій. – 2010. – № 2. – С. 70–77.
Зязюн І. А. Гуманізм освіти ХХІ століття: філософський і психологічний аспект // Теорія і практика управління соціальними системами. – Харків: НТУ “ХПІ”. – 2002. – № 2. – С. 24-35.
Крижко В. В. Антологія аксіологічної парадигми освіти. Навч. посібник / Крижко В. В., Мамаєва І. О. – К.: Освіта України, 2005. – С. 61.
Огнев’юк В. О. Освіта міжпарадигмального періоду / В. Огневюк. – Нова парадигма. – 2006. – № 50. – С. 36-48.
Романенко М. І. Сучасна філософія освіти : основні проблеми // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. – Вип. 8. – Запоріжжя: ЗДІА, 2002.
Сичивица О. М. Сложные формы интеграции науки: монография / О. М. Сичивица. – М.: Высшая шк., 1983. – 152 с.
Фомичева И. Г. Философия образования: Некоторые подходы к проблеме / И. Фомичева. – Новосибирск: Изд-во СО РАН, 2004. – 242 с.
Вандышев В. Н. Философский анализ дифференциации естественнонаучного познания: монография / В. Н. Вандышев. – К.: Выща школа. Головное издательство, 1989. – 175 с.
Гітун Н. І. Філософія освіти: аналіз культуротворчої парадигми в освіті /Н.І.Гітун //Проблеми педагогічних технологій. – 2010. – № 2. – С. 70–77.
Зязюн І. А. Гуманізм освіти ХХІ століття: філософський і психологічний аспект // Теорія і практика управління соціальними системами. – Харків: НТУ “ХПІ”. – 2002. – № 2. – С. 24-35.
Крижко В. В. Антологія аксіологічної парадигми освіти. Навч. посібник / Крижко В. В., Мамаєва І. О. – К.: Освіта України, 2005. – С. 61.
Огнев’юк В. О. Освіта міжпарадигмального періоду / В. Огневюк. – Нова парадигма. – 2006. – № 50. – С. 36-48.
Романенко М. І. Сучасна філософія освіти : основні проблеми // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. – Вип. 8. – Запоріжжя: ЗДІА, 2002.
Сичивица О. М. Сложные формы интеграции науки: монография / О. М. Сичивица. – М.: Высшая шк., 1983. – 152 с.
Фомичева И. Г. Философия образования: Некоторые подходы к проблеме / И. Фомичева. – Новосибирск: Изд-во СО РАН, 2004. – 242 с.
Цитовано
Як цитувати
Лаута, О. Д. (1). Становлення та розвиток методології та філософії освіти. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Теорія культури і філософія науки», 117-120. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/thcphs/article/view/5864
Номер
Розділ
ФІЛОСОФСЬКІ ПРОБЛЕМИ НАУКИ І ОСВІТИ