Споживання: історико-соціологічний аналіз та концептуалізація
Анотація
У статті здійснюється аналіз соціологічного дискурсу проблем споживання. Акцентується увага на історико-соціологічному аналізі проблематики споживання. Представлені основні філософські та соціологічні теорії, в яких фокусується увага на проблематиці споживання: розглянуто положення щодо споживання і його зв'язку з виробництвом у теорії Карла Маркса, а також його концепцію «товарного фетишизму»; проаналізовано ідеї Торстейна Веблена про «дозвільний клас» і його спосіб споживання («дозвільне споживання»); теорію Георга Зіммеля про моду та її зв'язки з індивідом і класом; концепцію Еріха Фромма про «модус володіння» та «модус буття»; ідеї Жана Бодрійяра про суспільство споживання. Визначено евристичні можливості застосування проаналізованих теорій до аналізу українських соціокультурних реалій.
Завантаження
Посилання
Veblen T. The Theory of the Leisure Class: An Economic Study in the Evolution of Institutions / T. Veblen. – 1899.
Simmel G. Fashion. The American Journal of Sociology / Simmel G. – Vol. 62. – No.6. – May, 1957. – 541-558
Simmel G. Philosophy of Money / Simmel G.: edited by David Frisby, translated by Tom Bottomore and David Frisby from a first draft by Kaethe Mengelberg – 1907. – 543 pp/
Fromm, Erich. To have or to be? / Fromm, Erich, 1976.
Baudrillard J. The Consumer Society: Myths and Structures / Baudrillard J. – Sage. – London. – England. – 1998.
Baudrillard J. Symbolic Exchange and Death / Baudrillard J. – Sage. – London. – England. – 1998.