Sociocultural Aspects of Projecting of Image of Social Environment

Keywords: social environment, organizational culture, image, projecting, social communication

Abstract

 In the article the creation of images of social space is investigated in the context of the social engineering. Possibility of application of the image of social space as an element of social technologies for strengthening of group integration is grounded. On the basis of survey data conducted among Ukrainian respondents a necessity in a complex scientific approach to branding of images of Ukrainian territorial communities is grounded. The examples of territorial brands are analyzed in world and domestic practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nataliya Udris, Kiev National University of Culture and Arts, 36, str. Yevhen Konovalets, Kyiv 01601, Ukraine

PhD of Sociology, Associate Professor, Department of Graphic Design and Advertising, udris.nata@gmail.com

References

1. Бевзенко Л. Социальная самоорганизация. Синергетическая парадигма: возможности социальных интерпретаций / Л.Д.Бевзенко. - К.: Институт социологии НАН Украины, 2002. - 437с.

2. Щербина В. Технология социальная / Энциклопедический социологический словарь.-М.:ИИСРАИ.-1995, с.823-824

3. Подшивалкина В. Социальные технологии: проблемы методологии и практики / В.И.Подшивалкина.- Кишинеу.:Центральная типография, 1997.-351с.

4. Удріс Н. Образ як механізм соціальних трансформацій / Наталя Удріс // Вісник Одеського національного університету [Текст]: зб.наук.пр., том 16, вип.10, серія "Соціологія та політичні науки".- Одеса, 2011.-С.404-412

5. Гед Т. 4D брэндинг: взламывая корпоративный код сетевой экономики / Томас Гед. - СПб, Стокгольмская школа экономики, 2000.

6. Котлер Ф., Астплунд К. Маркетинг мест / Филип Котлер, Кристер Астплунд. - Стокгольмская школа экономики, 2005. -657с.

7. Аакер Д., Йохимштайлер Э. Бренд-лидерство: новая концепция брендинга / Дэвид А. Аакер, Эрик Йохимштайлер.- М.: Издательский дом Гребенникова , 2003.-380с.

8. Гусева О. Брэндинг [Электронный ресурс] / О.В.Гусева http://www.marketing.spb.ru/read/m4/index.htm

9. Линч К. Образ города [Электронный ресурс] // Кевин линч. - М.: Стройиздат, 1982.- http://www.glazychev.ru/books/translations/Linch/Linch.htm.

10. Агеев С. Формирование идей [Электронный ресурс] / Сергей Агеев. - http://www.sostav.ru/articles/2005/02/07/mark070205-1/.

11. Українське суспільство 1992-2010. Соціологічний моніторинг / за ред. д.ек.н. В.Ворони, д.соц.н. М.Шульги.- К.: Інститут соціології НАН України, 2010. – 636с.

12. http://vesti.portal.kharkov.ua/2011-04-11/7064.

13. http://2015.dp.ua/posty/logo_ukraine.html.

14. http://brandukraine.org/.

15. Брик Т. Спритко и Гарнюня. Взгляд социолога.- [Электронный ресурс] http://osvita.mediasapiens.kiev.ua/material/2135.
Published
2019-08-29
How to Cite
Udris, N. (2019). Sociocultural Aspects of Projecting of Image of Social Environment. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological Studies of Contemporary Society: Methodology, Theory, methods", (993), 107-112. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/14067
Section
Empirical Researches of Modern Society