Social Advertising as a Mechanism of Volunteering

Keywords: social advertising, volunteering, image of volunteering

Abstract

In the article the social advertisement is presented as a mechanism of activation of volunteerism in Ukraine. The basic approaches to the definition of "social advertising" are characterized. The pattern of the social advertisement’s impact upon the potential volunteers is shown and the main directions in the subject field which may facilitate the development of criteria for effective social advertisement of volunteer activities are presented. The main aspects of social advertisement that can affect the development of volunteerism are analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Iryna Bilych, V. N. Karazin Kharkiv National University, 4, Svoboda Sq., Kharkov 61022, Ukraine

PhD student of the Department of Sociology of Management and Social Work of the Faculty of Sociology, iricandy@gmail.com

References

1. Історія, теорія та практика волонтерського руху в Україні./ Режим доступу: http://softacademy.lnpu.edu.ua/Programs/Kharchenko/Volonterstvo/1_2.html

2. Закон України «Про рекламу» від 11 липня 2003 р. № 1121-ІV // ВВР. – 2004. – № 8. – С. 62–73.

3. Положення про соціальну рекламу в системі центрів соціальних служб для молоді // Інформація і право № 2, 2004. – С. 109–116.

4. Ревенко Т. Теоретичні аспекти формування соціальної реклами органів державної влади [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Apdu_o/2009_1/R_2/Revenko.pdf

5. Падафет Ю.Г. Механізм формування іміджу державної установи. / Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук з державного управління за спеціальністю 25.00.02 – механізми державного управління. – Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. – Харків, 2005.

6. Волонтерство. Порадник для організатора волонтерського руху /Укл. Т.Л. Лях, авт. кол.: О.В. Безпалько, Н.В. Заверіко, І.Д. Звєрєва, Н.В. Зімовець та ін. – К.: ВГЦ «Волонтер», 2001. – 552 с.

7. Гребінківська молодь обговорювала проблеми волонтерства/ [Електронний ресурс]: Новини Полтавщини. – 8 грудня 2010 року. - Режим доступу: http://poltavanews.com.ua/press-releases/2010/12/8/grebinkivska-molodobgovoryuvala-problemi-volonterstva.aspx

8. Дарда Т.В. Особливості соціально-психологічного впливу друкованої соціальної реклами Державної служби зайнятості./ Дарда Т.В [Електронний ресурс]: Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки: Розділ ІІ. Журналістика 23, 2009, - Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Nvvnu/filolog/2009_23/R2/Darda.pdf

9. Ізюмський М. «Фундаментальні засади» ефективної соціальної реклами./ Михайло Ізюмський [Електронний ресурс]: Cаме час: блог про соціальну рекламу. - 24 листопада 2010 р. - Режим доступу: http://www.time.org.ua/2010/11/blog-post_24.html

10. Громадська думка: Дослідження. Аналіз. Висновки. Вип. 1. – К., 2005.

11. Лях Т.Л. Підходи до класифікації волонтерських груп/ Соціальна робота в Україні: теорія і практика. 2009, №3 С.49-58.

12. Про волонтерський рух: Проект Закону України / Офіційний сайт Верховної Ради України – www.rada.gov.ua.

13. Николайшвили Г. Социальная реклама: теория и практика : учеб. пособ. для студ. вузов / Г. Г. Николайшвили. - М. : Аспект Пресс 2008. - 192 с.
Published
2019-08-22
How to Cite
Bilych, I. (2019). Social Advertising as a Mechanism of Volunteering. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological Studies of Contemporary Society: Methodology, Theory, methods", (999), 174-178. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13939
Section
Empirical Researches of Modern Society