СПІВПРАЦЯ HR-ДЕПАРТАМЕНТУ ТА ВІДДІЛУ МАРКЕТИНГУ

  • Андрій Таранич Донецький національний університет імені Василя Стуса, вул. 600-річчя, 21, Вінниця, 21021, Україна https://orcid.org/0000-0003-0309-6100
  • Айлін Гезгін Донецький національний університет імені Василя Стуса, вул. 600-річчя, 21, Вінниця, 21021, Україна
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність, маркетинг, брендинг, корпоративна культура, , управління персоналом, HR-департамент, відділ маркетингу, найм працівників, економічна ефективність

Анотація

Метою роботи є визначення основних шляхів співпраці HR-департаменту та відділу маркетингу та розробка рекомендацій до підвищення ефективності роботи компанії, що базуватиметься на такому співробітництві. Визначено процеси і методи управління підприємством, що активно використовують маркетинг у власній практичній діяльності. Досліджено теоретичні підходи та практичні напрямки визначення шляхів співпраці відділів HR і маркетингу, орієнтованих на підвищення економічної ефективності підприємства від роботи з рекрутерами, персоналом та споживачами підприємства.

Визначено, що HR-менеджмент та маркетинг вже давно вийшли за рамки своїх компетенцій. Велика кількість міжнародних фірм є яскравим прикладом ефективного співробітництва цих двох відділів. Варто розуміти, що бренд є прямим впливом як на клієнтів, так і на кандидатів. В такому випадку з'являється гостра необхідність співпраці відділу управління персоналом та маркетологів задля збільшення ефективності найму та утримання існуючих працівників.

В сучасних умовах ефективний HR-маркетинг є набагато більшим, ніж просто привабливі оголошення про роботу або турбота про хорошу робочу атмосферу. Найвищою метою HR-маркетингу є підвищення привабливості компанії як роботодавця. Це означає, що компанія має намір позитивно виокремити себе як бренд від конкуренції, тобто HR-маркетинг сильно пов'язаний з терміном брендування роботодавців. Його прояви найкраще проглядаються у всіх видах діяльності, пов’язаних з управлінням персоналом компанії - починаючи з етапу набору та відбору, закінчуючи турботою про співробітників, пов’язаних з компанією, та підтримкою високих потенційних людей в організації. Це вимагає довготривалих послідовних дій. Однак переваги добре впровадженого маркетингу персоналу значно перевищують витрати, пов’язані з присвяченням цій діяльності.

Визначено шлях до перетворення нових працівників компанії в професіоналів, здатних підвищити ефективність її роботи, як залучення попереднього досвіду як клієнтів, та перетворення його через задоволення попиту споживачів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Андрій Таранич, Донецький національний університет імені Василя Стуса, вул. 600-річчя, 21, Вінниця, 21021, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу

Айлін Гезгін, Донецький національний університет імені Василя Стуса, вул. 600-річчя, 21, Вінниця, 21021, Україна

студентка магістратури

Посилання

Bacon, N., Wright, M., Demina, N., Bruining, H., & Boselie, P. (2008). The effects of private equity and buy-outs on HRM in the UK and the Netherlands. Human Relations, 61(10), 1399-1433. doi: https://doi.org/10.1177/0018726708095709.

Bieda, M. (2021). HR Marketing. Wiedza HR. Retrieved from https://pl.softgarden.io/resources/glossary/hr-marketing/.

Chang, E. (2005). Employees’ overall perception of HRM effectiveness. Human Relations, 58(4), 523-544. doi: https://doi.org/10.1177/0018726705055037.

Colombo, E. (2015). Why Marketing and HR need to work together on the employer branding strategy. Blu Ivy Group. Retrieved from https://bluivygroup.com/why-marketing-and-hr-need-to-work-together-on-the-employer-branding-strategy/.

Deloitte. (2014). Global Human Capital Trends 2014. Engaging the 21st century workforce. Retrieved from http://www2.deloitte.com/sa/en/pages/human-capital/articles/human-capital-trends-2014.html.

Galang, M., & Ferris, G. (1997). Human Resource Department Power and Influence Through Symbolic Action. Human Relations, 50(11), 1403-1426. doi: https://doi.org/10.1177/001872679705001104.

Gratton, L. (2013). Rise of Employer Brand Research. Hot Spots Movement.

Grimshaw, D., & Miozzo, M. (2009). New human resource management practices in knowledge-intensive business services firms: The case of outsourcing with staff transfer. Human Relations, 62(10), 1521-1550. doi: https://doi.org/10.1177/0018726709336498.

Hyde, P., Harris, C., & Boaden, R. (2009). Human relations management, expectations and healthcare: A qualitative study. Human Relations, 62(5), 701-725. doi: https://doi.org/10.1177/0018726709103455.

Lipman, A. (2019). The Relationship Between Marketing & Human Resources. Teamgate. Retrieved from https://www.teamgate.com/blog/marketing-and-human-resources-relationship/.

Luna-Arocas, R., & Morley, M. J. (2015). Talent management, talent mindset competency and job performance: The mediating role of job satisfaction. European Journal of International Management, 9(1), 28-51.

Marchington, M., & Wilkinson, A. (2008). Human Resource Management at Work. London, CIPD.

Marchington, M. (2008). Where Next for HRM? Rediscovering the Heart and Soul of People Management. IES Working Paper, Institute of Employment Studies, Brighton.

Martinsons, M., & Chong, P. (1999). The Influence of Human Factors and Specialist Involvement on Information Systems Success. Human Relations, 52(1), 123-152. doi: https://doi.org/10.1177/001872679905200107.

Miira. (2017). Why HR and marketing should work together. TalentAdore. Retrieved from https://talentadore.com/why-hr-and-marketing-should-work-together/.

Plomion, B. (2019). How Marketing And HR Can (And Should) Work Together. Forbes. Retrieved from https://www.forbes.com/sites/forbescommunicationscouncil,/2019/11/26/how-marketing-and-hr-can-and-should-work-together/?sh=28ddd3611758.

Rajalakshmi, A., & Srinivasan, J. (2017). Role of HR in marketing: (A Review). International Journal of Latest Trends in Engineering and Technology, 8(1), 090-096. doi: http://dx.doi.org/10.21172/1.81.012.

Reinhart, C. (2019). The Relationship Between Marketing & Human Resources. Chron. Retrieved from https://smallbusiness.chron.com/relationship-between-marketing-human-resources-10287.html.

Thatcher, M. (2017) HR and Marketing: Bringing Both Together for Better Business. Business 2 community. Retrieved from https://www.business2community.com/human-resources/hr-marketing-bringing-together-better-business-01845846#:~:text= HR%20and%20marketing%20are%20working,of%20the%20company%20to%20employees.

Ulrich, D., Allen, J., Brockbank, W., Younger, J., & Nyman, M. (2009). HR Transformation: Building Human Resources from the Outside In. New York: McGraw Hill.

Wright, C. (2008). Reinventing human resource management: Business partners, internal consultants and professionalization. Human Relations, 61(8), 1063–1086.

Wright, P., Stewart, M., & Moore, O. (2011). The 2011 CHRO Challenge: Building Organizational, Functional and Personal Talent. Centre for Advanced Human Resource Studies, Cornell University ILR School, Ithaca.

Mykhaylova, A. (2020). HR-marketing: what it is and why it is needed. Retrieved from https://hurma.work/blog/hr-marketing-shho-cze-ta-navishho-vin-potriben/. (in Ukrainian)

Опубліковано
2021-12-31
Як цитувати
Таранич, А., & Гезгін, А. (2021). СПІВПРАЦЯ HR-ДЕПАРТАМЕНТУ ТА ВІДДІЛУ МАРКЕТИНГУ. Соціальна економіка, (62), 156-165. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-62-15
Розділ
СТУДЕНТСЬКІ ДОСЛІДЖЕННЯ