ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ, СПРИЧИНЕНОЇ COVID-19, НА ДІЯЛЬНІСТЬ ТУРИСТИЧНОЇ ІНДУСТРІЇ В УКРАЇНІ
Анотація
Метою написання даної статті є аналіз та оцінка впливу глобальної пандемії спричиненої COVID-19 на діяльність туристичної індустрії в Україні загалом та в розрізі областей. В статті було розглянуто наслідки впливу пандемії COVID-19 на кількість туристичних агентств та туристичних операторів в Україні та було встановлено, що кількість туроператорів і турагентів в Україні у 2020 році в порівнянні з 2019 роком зменшилась на 12,9%. В розрізі областей найпомітніше зменшення відбулось у Чернівецькій області – на майже 28%. Але варто відмітити, що в деяких областях зменшення кількості туроператорів і турагентів не відбулось, а в деяких їх кількість навіть зросла.
Було розглянуто наслідки впливу пандемії COVID-19 на кількість туристів, що обслуговувались туроператорами і турагентами та виявлено, що їх загальна кількість зменшилась більш ніж вдвоє, тобто на 61,5%. Причому, найпомітніше зменшення туристів обслугованих туроператорами і турагентами відбулося в кількості в’їзних (іноземних) туристів – на 86,2%. З виїзними та внутрішніми туристами краща ситуація: їх кількість зменшилась на 61,5% та 57,2% відповідно. Оцінка даних кількості туристів обслугованих туроператорами і турагентами, що подорожували з різною метою, дозволила встановити, що найбільша кількість туристів подорожує з метою відпочинку та дозвілля, незважаючи на загальне зменшення кількості туристів. Дослідження дозволило встановити, що в Україні у 2020 році в порівнянні з 2019 роком спостерігається значне зниження туристичних потоків, особливо іноземних, показники яких і попередньо були невисокими. Така ситуація призвела до зменшення кількості туроператорів і турагентів, що обслуговують туристів на ринку туристичних послуг.
Було окреслено напрями роботи, що можуть бути сприятливими для виходу туристичної галузі України з кризи спричиненої поширенням COVID-19. По-перше, підтримка внутрішнього туризму не дасть занепасти туризму в Україні загалом і забезпечить прибуток як туристичним підприємствам, так і в економіку України. По-друге, варто створити баланс між ціною та якістю туристичних послуг в Україні, які будуть доступними для місцевого населення та приносити дохід, що відіграватиме важливу роль у розвитку туристичної галузі України. По-третє, особливе місце в розвитку туризму сьогодення займає дотримання санітарно-гігієнічних умов та можливість менше контактувати туристам між собою, що буде привертати увагу туристів, які остерігаються поширення інфекцій. По-четверте, в умовах сьогодення варто активно впроваджувати Інтернет-технології для поширення рекламної інформації, що сприятиме більшій обізнаності туристів про туристичні послуги в умовах карантину.
Завантаження
Посилання
Savitska, O. P. (2013). Strategy of development of tourist industry in Ukraine: regional aspects. Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic". Problems of economics and management, 754, 68-74. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPP_2013_754_12. (in Ukrainian)
Davidova, O. G. (2015). Features of application of innovations in development of tourist branch of Ukraine. Bulletin of Kyiv National University named after Taras Shevchenko. Series: Economics, 7 (172), 65-69. (in Ukrainian)
Savchenko, V. F, & Stoyka, S. O. (2013). The role of the state in the development of the tourism industry of Ukraine. Scientific Bulletin of the Chernihiv State Institute of Economics and Management, 1 (17), 9-15. (in Ukrainian)
Bezsmertnyuk, T. P. (2021). Regulatory and legal support for the development of tourist activity in Ukraine. Current trends in science and practice : VII International Scientific Conference, November 2 - 5, 2021, Varna, Bulgaria (pp. 604‒607). Retrieved from https://isg-konf.com/wp-content/uploads/2021/11/MODERN-TRENDS-IN-DEVELOPMENT-SCIENCE-AND-PRACTICE.pdf#page=605. (in Ukrainian)
Agbola, F. W., Dogru, T., & Gunter, U 2020). Tourism Demand: Emerging Theoretical and Empirical Issues. Tourism Economics, 26(8), 1307-1310. doi: https://doi.org/10.1177/1354816620956747.
Raki, A., Nayer, D., Nazifi, A., Alexander, M., & Seyf, S. (2021). Tourism recovery strategies during major crises: The role of proactivity. Annals of Tourism Research, 90 (3). doi: https://doi.org/10.1016/j.annals.2021.103144.
Kyryliuk, I. (2020). Formation of tourist cluster as a way to economic growth of the region. Tourism of the XXI century: Clobal challenges and civilization values: ІІ International scientific and practical conference (pp. 106-112). doi: http://doi.org/10.31617/k.knute.2020-06-01.12.
Shtangeeva, N. I., & Povoroznyuk, I. M. (2017). Current state and trends in the development of natural (rural green) tourism in Ukraine. Economic Horizons, 2(3), 85-89. doi: https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(3).2017.128768. (in Ukrainian)
Do, B., Nguyen, N., D’Souza, C., Bui, H. D., & Nguyen, T. N. H. (2021). Strategic responses to COVID-19: The case of tour operators in Vietnam. Tourism and Hospitality Research, 22(1), 5-17. doi: https://doi.org/10.1177/1467358421993902.
Škare, M., Soriano, D. R., & Porada-Rochoń, M. (2021). Impact of COVID-19 on the travel and tourism industry. Technological Forecasting and Social Change, 163. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120469.
Del Valle, A. S. (2020). The Tourism Industry and the Impact of Covid-19, Scenarios and Proposals. Global Journey Consulting Madrid. Retrieved from https://worldshoppingtourism.com/downloads/GJC_THE_TOURISM_ INDUSTRY_AND_THE_IMPACT_OF_COVID_19.pdf.
Mozolev, O. M., & Cloud, M. A. (2021). Problems and prospects of development of the tourism industry of Ukraine in the conditions of the COVID-19 pandemic. In The I International Science Conference on Multidisciplinary Research, 1086-1090. Retrieved from http://www.lib.udau.edu.ua/bitstream/123456789/7677/1/I-Conference-January-19%E2%80%93212021BerlinGermany-book.pdf#page=1087. (in Ukrainian)
Povoroznyuk, I. (2021). Formation and implementation of anti-crisis management at the enterprises of the hospitality industry during the covid-19 pandemic. Economy and society, 29. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-18. (in Ukrainian)
Boyko, V. O., & Boyko, L. O. (2020). Domestic tourism in Ukraine: the challenges of today. Science and study. 89-91. Retrieved from http://hdl.handle.net/123456789/4485. (in Ukrainian)
Moiseeva, N. I., Lapchenko, A. S., & Omelchenko, G. Yu. (2020). Development of rural green tourism in Ukraine (especially in Kharkiv region) in the conditions of the COVID-19 pandemic. Science and education: problems, prospects and innovations : The 1st International scientific and practical conference (pp. 170-175). (in Ukrainian)
Tsimbalyuk, S. M. (2021). The impact of the COVID-19 pandemic on the development of tourism in Ukraine. Current issues of education in the field of tourism, physical culture and sports: materials of the All-Ukrainian scientific-practical. Conf., Khmelnytsky, February 26, 2021 (pp. 170). (in Ukrainian)
Samilik, M., & Kubrak, O. (2021). Features of development of gastronomic tourism of Ukraine in the conditions of pandemic COVID-19. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series: Tourism, 4(1), 99–107. doi: https://doi.org/10.31866/2616-7603.4.1.2021.235157. (in Ukrainian)
Grafska, O., Pidvalna, O., & Bodnarchuk, H. (2021). Prospects for the development of domestic tourism in the convention of the covid-19 pandemic. Economy and society, 25. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-52. (in Ukrainian)
Tyurina, D. (2021). Іnternational tourism in a pandemic condition: problems and ways of further development. Economy and society, 30. Retrieved from http://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/637. (in Ukrainian)
Kish, G. V. (2021). Impact of the covid-19 pandemic on tourism. Economic Studies, 2(32), 23-26. (in Ukrainian)