Жанри в контексті PR-дискурсу: історія, типологія, виклики сучасної доби

  • Катерина Олексіївна Доценко Запорізький національний університет https://orcid.org/0000-0003-1299-4703
Ключові слова: PR-дискурс, жанри, пресреліз, пресанонс, постреліз, біографія, бекґраундер, фактлист, питання-відповіді, запрошення, вітання, іміджева стаття, іміджеві інтерв’ю, кейс-сторі, слоган, резюме, прес-ревю, буклет, м, брошура, ньюзлеттер, прескіт

Анотація

Статтю присвячено питанню сучасного функціонування системи жанрів у PR-дискурсі. На сьогодні це питання є дискусивним, бо українських джерел на кшталт підручників і посібників немає, іноземні ж джерела не передають уповні цієї проблематики. Крім того, неволодіння іноземними мовами призводить до неможливості в студентському колі засвоювати матеріал і якісно застосовувати його на практиці. В сучасному PR-дискурсі всі жанри поділяються на усні й письмові, відео- , аудіо- чи друковані. У статті пропонується аналіз таких жанрів, як пресреліз (його різновиди – пресанонс, постреліз), біографія, бекґраундер, фактлист, питання-відповіді, запрошення, вітання. Окремо аналізуються такі медіатексти, як іміджева стаття, іміджеве інтерв’ю, кейс-сторі. Уточнюється дефініція і специфіка суміжних PR-текстів – слогану, резюме, прес-ревю. Розглянуто специфіку підготовки комбінованих PR-текстів: буклета, проспекта, брошури, ньюзлеттер. Окремо увага приділяється правильному оформленню такого комбінованого жанру, як теки для преси (прескіти), без яких не обходиться жодний офіційний захід, як-то пресконференція, престур, презентація. Офіційні сайти, що використовують PR-жанри для ведення комунікації, наразі часто оформлюються неграмотно, бачимо численні помилки. Велика кількість різних жанрів призводить до плутанини в тлумаченні, багато хто використовує всі жанри хаотично, не вдаючись у деталі, часом вони оформлені неправильно, не віддзеркалюють потрібної інформації, адже їх основне завдання – допомагати журналістам у висвітленні діяльності особи, групи осіб, організації чи інституції. На сучасному етапі змінюється і форма документів. PR-документація все більше переводиться в електронний варіант для розміщення на сайтах, надсилається мейлами, змінюється в бік більшої візуалізації. Грамотне володіння інформацією щодо написання й візуального оформлення текстів є на сьогодні важливим і актуальним.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1
Опубліковано
2020-12-09
Як цитувати
Доценко, К. О. (2020). Жанри в контексті PR-дискурсу: історія, типологія, виклики сучасної доби. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (17). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/16537
Розділ
ПРИКЛАДНІ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ