Медіарецепція туристичної діяльності в Україні

  • Наталія Сергіївна Чемеріченко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-8314-7774
Ключові слова: туризм, види туризму, типи туризму, різновиди туризму, медіарецепція, журналістика

Анотація

Стаття присвячена висвітленню туристичної діяльності в Україні в сучасних медіаматеріалах. Задля ефективного та найбільш повного представлення туристичних об’єктів і діяльності в сфері туризму медійникам важливо вміти виділяти та розрізняти різні види та типи туризму. Завдяки технічному прогресу, відкритим кордонам, вмінню сучасних туристів користуватися різноманітними гаджетами та інтернет-ресурсами, що допомагають у пошуку готелів, транспортних квитків та туристичних локацій, створенні туристичних маршрутів, сучасні види туризму сильно змінилися й відрізняються від класичних, що користувалися попитом ще в недалекому минулому. У статті проаналізовано словники професійних термінів та попередні роботи журналістикознавців, які торкалися туристичної тематики в медіа та вивчали журналістську рецепцію туризму в Україні. У процесі дослідження інтернет-ресурсів було виокремлено основні висвітлювані в медіа типи та види туризму та схарактеризовано їх основні параметри: це спортивний туризм, екстремальний туризм, військовий туризм, чорний туризм, сільський зелений туризм та інші. Виявлено спільні й відмінні риси, що характеризують той чи інший різновид туризму, чинники, якими відрізняються види та типи туризму в Україні один від одного, та основні риси, притаманні винятково кожному із цих видів туризму і не притаманні іншим. Залежно від типу та виду туристичного об’єкта, туристи можуть відвідувати його самостійно або у складі туристичної групи, сформованої професіоналами у сфері туризму. Запропоновано приклади туристичних об’єктів в Україні, що відповідають кожному з перерахованих різновидів туризму й активно висвітлюються в медіа. У статті наголошено на важливості розпізнавання медійниками, які спеціалізуються на туристичній тематиці, та журналістикознавцями різних видів туризму в сучасній Україні – задля точного та достовірного відображення відомостей про туристичні об’єкти України. Запропонований аналіз мав за мету виокремити основні медіатизовані види й типи туризму та актуалізувати для медійників і дослідників, які працюють із туристичною тематикою, важливість розуміння спільних і відмінних рис різних видів і типів туризму.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Наталія Сергіївна Чемеріченко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Магістр кафедри журналістики філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Чемеріченко, Н. (2019). Медіарецепція туристичної діяльності в Україні. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (16). Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15119
Розділ
ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ЖУРНАЛІСТИКИ