Формування рекламою споживчих пріоритетів дитячої аудиторії (за матеріалами анкетування)

  • Людмила Іванівна Теодорська Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-2782-6147
Ключові слова: анкетування, дитяча аудиторія, рекламне повідомлення, потреба, пріоритет, споживчі товари

Анотація

Реклама прямо або опосередковано формує модель поведінки майбутнього потенційного покупця. Дитяча аудиторія у цьому випадку є найбільш вигідною та перспективною, адже споживчі звички та правила, перейняті з дитинства, можуть укорінитися в дорослому житті. Рекламні повідомлення мають значний вплив на адаптацію в суспільстві дітей через вікові особливості. Мета статті – виділити пріоритетні групи товарів та послуг, які найбільше зацікавлюють дитячу аудиторію. Стаття ґрунтується на результатах анкетування, проведеного у м. Харкові та Харківській області навесні 2016 року. В опитуванні взяли участь учні 1–11 класів, віком від 6 до 18 років. Дослідження базується на основі відповідей респондентів у анкетах на відкрите питання «Назви улюблену рекламу». За результатами опитування було сформовано групи продовольчих та непродовольчих товарів, послуг та розваг. Поділ відбувся на основі назв конкретних марок (наприклад, «Milka», «Pepsi», «Kinder», «Дуфалак», «OLX», «Бепантен») або узагальнених слів («про їжу», «про солодощі», «реклама сухариків або чіпсів», «реклама чаю»). Окремо розглядаються товари та послуги за певним призначенням: реклама різноманітної їжі (солодощі, напої, м’ясні, хлібні, молочні вироби та інше), реклама розваг (комп’ютерні, настільні, розвиваючі ігри та ін.), реклама іграшок (ляльки, зброя, автомобілі, техніка та ін.), реклама послуг (мобільні оператори, інтернет-провайдери, служби таксі), реклама сайтів (сайти для оголошення, інтернет-магазини одягу та ін.), анонси (трейлери фільмів, мультфільмів, телепрограм та ін.) тощо. Окремим пунктом виділяються товари виключно для дорослого споживання, такі як презервативи, слабоалкогольні, пивні та горілчані напої тощо.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Людмила Іванівна Теодорська, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Кандидат наук із соціальних комунікацій. Старший викладач кафедри журналістики філологічного факультету Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна.

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-29
Як цитувати
Теодорська, Л. І. (2019). Формування рекламою споживчих пріоритетів дитячої аудиторії (за матеріалами анкетування). Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (15). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15105
Розділ
ПРИКЛАДНІ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ