Анонімне анкетування як спосіб виявлення булінгу серед медиків
Анотація
У статті зроблено огляд літератури з питань поширеності, причин та наслідків
булінгу в медицині. Акцентовано увагу на тому, що сьогодні булінг стає все поширенішим явищем та спостерігається в медичних установах усього світу, незалежно від менталітету та рівня економічного розвитку країни. В роботі наведена спеціальна анкета для анонімного виявлення проблем, пов’язаних з булінгом, яка включає 16 запитань. Відповіді на них докладно відображають, за яких обставин відбуваються явища булінгу в медичних закладах та яка категорія медичних співробітників найчастіше зазнає зневажливої поведінки з боку колег. Для покращення спілкування та налагодження дружньої атмосфери в колективі у статті запропоновано шість
тем для освітнього модуля медиків усіх рівнів. Звертається увага на необхідність створення спеціального етичного комітету, який сприяв би незаангажованості та більшій об’єктивності у розв’язанні ситуацій, пов’язаних з булінгом.
Завантаження
Посилання
Leisy H. B. Altering workplace attitudes for resident education (A.W.A.R.E.): discovering solutions for medical resident bullying through literature re-view [Electronic Resource] / H. B. Leisy, M. Ahmad // BMC Medical Education, 2016. – No 16 (127). – Way of access : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27117063.
Fnais N. Harassment and discrimination in medical training: a systematic review and meta-analysis / N. Fnais, C. Soobiah, M. H. Chen, E. Lillie, L. Per-rier, M. Tashkhandi [et al.] // Acad. Med. – 2014. – No 89 (5). – Р. 817–827.
The NHS in England [Electronic Resource]. – Way of access: https : //www.england.nhs.uk/2015/02/nhs-staff-survey-2014/.
Farley S. Exploring the impact of workplace cyberbullying on trainee doctors / S. Farley, I. Coyne, C. Sprigg, C. Axtell, G. Subramanian // Med. Educ. – 2015. – No 49 (4). – Р. 436–443.
Institute for safe medication practices. Unre-solved Disrespectful Behavior In Healthcare Practi-tioners Speak Up (Again)-Part I [Electronic Resource]. – Way of access : http://www.ismp.org/Newsletters/acutecare/showarticle.aspx?id=60.
Gágyor I. Frequency and perceived severity of negative experiences during medical education in Germany – results of an online-survey of medical students [Electronic Resource] / I. Gágyor, N. Hilbert, J. F. Chenot [et al.] // GMS Z. Med. Ausbild. – 2012. – No 29 (4). – Way of access : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3420117/.
Association of American Medical Colleges. Learner mistreatment: shared accountability for the learning environment [Electronic Resource]. – Way of access : http: //journalofethics.amaassn.org/2014/03/fred1-1403.
Nagata-Kobayashi S. Universal problems during residency: abuse and harassment / S. Nagata-Kobayashi, T. Maeno, M. Yoshizu, T. Shimbo // Med. Educ. – 2009. – No 43 (7). – Р. 628–636.
Shoukat S. Prevalence of mistreatment or belittlement among medical students - a cross sectional survey at a private medical school in Karachi, Pakistan [Electronic Resource] / S. Shoukat, M. Anis, D. K. Kella [et al.] // PLoS One. – 2010. – No 5 (10). – Way of access : http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0013429.
Shinsako S. A. Training-related harassment and drinking outcomes in medical residents versus graduate students / S. A. Shinsako, J. A. Rich-man, K. M. Rospenda // Subst. Use Misuse. – 2001. – No 36 (14). – Р. 2043–2063.
Ogunsemi O. O. A survey of perceived stress, intimidation, harassment and well-being of resident doctors in a Nigerian teaching hospital / O. O. Ogunsemi, O. C. Alebiosu, O. T. Shorunmu // Niger. J. Clinc. Pract. – 2010. – No 13 (2). – Р. 183–186.
Al-Shafaee M. Pilot study on the prevalence of abuse and mistreatment during clinical internship: a cross-sectional study among first year residents in Oman / M. Al-Shafaee, Y. Al-Kaabi, Y. Al-Farsi, G. White, A. Al-Maniri, H. Al-Sinawi [et al.] // BMJ Open. – 2013. – No 3 (2). – Р. 1–7.
Сидоренко А. Ю. Особливості булінгу в медичному середовищі / А. Ю. Сидоренко // Медична психологія. – 2016.– No 2.– С. 13–16.
Srivastava R. Bullying in medicine is as old as the profession [Electronic Resource] / R. Srivastava // The Guardian. – 2015. – Way of access : http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/may/26/i-wasnt-surprised-by-four-corners-bullying-in-medi-cine-is-as-old-as-the-profession.
Lucian Leape Institute. UNMET NEETS: Teaching Physicians to Provide Safe Patient Care [Electronic Resource] // National Patient Safety Foundation. – 2015. – Way of access : http://www.npsf.org/?page=unmet-needs (accessed 4 Feb).
Wild J. R. Undermining and bullying in surgi-cal training: a review and recommendations by the Association of Surgeons in Training / J. R. Wild, H. J. Fer-guson, F. D. McDermott, S. T. Hornby, V. J. Gokani // Int. J. Surg. – 2015. – No 23 (1). – Р. 5–9.
Loerbroks A. Workplace bullying and depres-sive symptoms: a prospective study among junior physicians in Germany / A. Loerbroks, M. Weigl, J. Li, J. Glaser, C. Degen, P. Angerer // J. Psychosom. Res. – 2015. – No 78 (2). – P. 168–172.
Bonafons C. Specificity of the links between workplace harassment and PTSD: primary results using court decisions, a pilot study in France / C. Bonafons, L. Jehel, A. Coroller-Bequet // Int Arch Occup Environ Health. – 2009. – No 82 (5). – Р. 663–668.
Waterman A. D. The emotional impact of medical errors on practicing physicians in the United States and Canada / A. D. Waterman, J. Garbutt, E. Hazel, W. C. Dunagan, W. Levinson, V. J. Fraser, T. H. Galla g-her // Jt. Comm. J. Qual. Patient Saf. – 2007. – No 33. – Р. 467–476.
Fahrenkopf A. M., Sectish T. C., Barger L. K., Sharek P. J., Lewin D., Chiang V. W., Edwars S., Wiedermann B. L., Landrigan C. P. Rates of medication errors among depressed and burnt out residents: prospective cohort study. BMJ. – 2008. – No 336. – Р. 488–491.
Leymann H. Mobbing and psychological terror at workplaces / H. Leymann // Violence and victims. – 1990. – No 5. – Р. 119–126.
Maxfield D. Silence kills: the seven crucial conversations in healthcare [Electronic Resource] / D. Maxfield, J. Grenny, R. McMillan, K. Patterson, A. Switzler // VitalSmarts. – 2005. – Way of access : http://www.silenttreatmentstudy.com/silencekills/SilenceKills.pdf.
Fraser K. Residents and faculty work togeth-er to reduce faculty intimidation of residents and improve morale / K. Fraser, G. Glarke, B. Hager, J. Katzman, M. Washinsky, C. Brown // Acad. Psychiatry. – 2014. – No 38 (2). – Р. 217–220.
Sklar D. P. Mistreatment of students and res-idents: why can’t we just be nice? / D. P. Sklar // Acad. Med. – 2014. – No 89 (5). – Р. 693–695.
Bynum W. E. Caught in the middle: a resident perspective on influences from the learning environment that perpetuate mistreatment / W. E. Bynum, B. Lin-deman // Acad Med. – 2016. – No 91 (3). – Р. 301–304.
Авторське право (c) 2017 Анастасія Юріївна Сидоренко
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.