Динаміка розвитку невербального інтелекту та мнестичних функцій у дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в ході реабілітації за системою інтенстивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна

  • L. Shestopalova ДУ «Інститут неврології, психіатрії та наркології НАМН України», м. Харків
  • V. Kozhevnikova ДУ «Інститут неврології, психіатрії та наркології НАМН України», м. Харків
  • О. Borodavko ДУ «Інститут неврології, психіатрії та наркології НАМН України», м. Харків
  • M. Gordievich ТзОВ «Міжнародна клініка відновного лікування», м. Трускавець

Анотація

У статті виявлено динаміку розвитку невербального інтелекту та мнестичних функцій у дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в процесі реабілітації за системою інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна. Показано, що в результаті проходження реабілітаційної програми за цією системою у дітей відзначалось значне зниження вираженості основних симптомів синдрому дефіциту уваги та гіперактивності (недостатності уваги, гіперактивності/імпульсивності та поведінкових порушень), а також мало місце підвищення рівня інтелектуального розвитку, покращення мнестичних функцій, емоційного стану та соціально-психологічної адаптації в цілому. Доведено, що система інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна є сучасною реабілітаційною технологією, застосування якої має високу ефективність при реабілітації дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності.

Завантаження

Посилання

Fesenko E. V., Fesenko Yu. A. Sindrom defitsita vnimaniya i giperaktivnosti u detey [Atention deficit hyperactivity disorder in children]. St. Petersburg, Nauka i Tekhnika Publ., 2010, 384 p. (In Russ.)

Giperaktivnost’ i defitsit vnimaniya v detskom vozraste [Hyperactivity and attention deficit in children]. Moscow, 2005, 256 p. (In Russ.)

Mikadze Yu. V. Neyropsikhologiya detsko-go vozrasta [uchebnoe posobie] [Childhood Neuro-psychology [Tutorial]]. St. Petersburg, Piter Publ., 2014, 288 p. (In Russ.)

Simernitskaya E. G. Neyropsikhologiche skaya diagnostika i korrektsiya shkol’noy neuspevaemosti [Neuropsychological diagnosis and correction of school failure]. Neyropsikhologiya segodnya [ed. E. D. Khomska-ya], Moscow, 1997, 35 p. (In Russ.)

Tsvetkova L. S., Tsvetkov A. V. Neyropsikholo-gicheskoe konsul’tirovanie v praktike psikhologa obrazovaniya [Neuropsychological counseling practice in Educational Psychology]. Moscow, Sport i kul’tura Publ., 2012, 126 p. (In Russ.)

Glozman Zh. M., Potanina A. Yu., Soboleva A. E. Neyropsikhologicheskaya diagnostika v doshkol’nom vozraste [Neuropsychological diagnosis in preschool age]. 2nd ed., St. Petersburg, Piter Publ., 2008, 80 p. (In Russ.)7. Sergeant J. The cognitive-energetic model: an empirical approach to attention-deficit hyperactivity disorder. Neurosci. Biobehav. Rev., 2000, no. 24 (l), pp. 7-12.

Chutko L. S., Surushkina S. Yu. Klinicheskaya geterogennost’ sindroma defitsita vnimaniya [Clinical heterogeneity of attention deficit disorder]. Zhurnal nevrologii i psikhiatrii im. S. S. Korsakova, 2008, no. 8, pp. 23-131. (In Russ.)

Barkley R. A., Benton C. ADHD in the Classroom. Strategies for Teachers. NY, Guilford, 1994, 343 p.10. Barkley R. A. Developmental course, adult outcome, and clinic-referred ADHD adults: Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Arch. Gen. Psychiatry, 2008, no. 6, pp. 186-207.

Smith A., Taylor E., Rogers J. W. Evidence for a pure time perception deficit in children with ADHD In Process Citation. J. Child Psychol. Psychiatry, 2002, no. 3(4), pp. 529-542.

Kratochvil C. J., Heiligenstein J. H., Dittmann R. Atomoxetine and methylphenidate treatment in children with ADHD: a prospective, randomized, open-label trial. J. Am. Acad. Child. Adolesc. Psychiatry, 2002, vol. 41, no. 7, pp. 776–784.

Romanchuk O. I. Sindrom defitsita vnimaniya i giperaktivnosti u detey [Attention deficit hyperac-tivity disorder in children]. Moscow, Genezis Publ., 2010, 336 p. (In Russ.)

Kovalev V. V. Semiotika i diagnostika psikhiche-skikh zabolevaniy u detey i podrostkov [Semiotics and the diagnosis of mental disorders in children and adolescents]. Moscow, Medicine Publ., 2009, 288 p. (In Russ.)

Tsvetkova L. S., Tsvetkov A. V. Neyropsikholo-gicheskoe konsul’tirovanie v praktike psikhologa obra-zovaniya [Neuropsychological counseling practice in Educational Psychology]. Moscow, Sport i kul’tura Publ., 2012, 126 p. (In Russ.)

Shestopalova L. F. Minimal’naya mozgovaya dis-funktsiya: kliniko-psikhologicheskie aspekty [Minimal brain dysfunction: clinical and psychological aspects]. Ukraїns’kiy vіsnik psikhonevrologії, 2000, vol. 8, issue 2(24), pp. 84–87. (In Russ.)

Monina G. B., Lyutova-Roberts E. K., Chutko L. S. Giperaktivnye deti. Psikhologo-pedagogicheskaya kor-rektsiya [Hyperactive children. Psycho-pedagogical cor-rection]. St. Petersburg, Rech’ Publ., 2007, 186 p. (In Russ.)

Pidkorytov V. S., D’jachenko L. I., Kutikov O. Je. [et al.] Stan psyhichnogo zdorov’ja dytjachogo naselen-nja Ukrai’ny ta organizacija psyhiatrychnoi’ dopomogy i’ dopomogy [The mental health of the child popula-tion in Ukraine and organization of mental health care]. Zhurnal psikhiatrii i meditsinskoy psikhologii, 2012, no. 3 (30), pp. 5-15. (In Ukr.)

Semenovich A. V. Neyropsikhologicheskaya korrektsiya v detskom vozraste. Metod zameshchayushchego ontogeneza [Uchebnoe posobie] [Neuro-psychological correction in childhood. The method replaces ontogeny [Tutorial]]. Moscow, Genezis Publ., 2007, 474 p. (In Russ.)

Kozjavkin V. I. Systema intensyvnoi’ nejro-fiziologichnoi’ reabilitacii’ za metodom Kozjavki-na [Intensive Neurophysiological Rehabilitation method Kozyavkin]. Lviv-Truskavets, Malti-M Publ., 1999, 280 p. (In Ukr.)

Kozjavkin V. I., Shestopalova L. F., Pidkorytov V. S. Dytjachi cerebral’ni paralichi. Medyko-psyhologichni problemy [Cerebral palsy. Medical and psychological problems]. Lviv, Publ. house of Ukrainian RPC technology, 1999, 144 p. (In Ukr.)

Raven Dzh. K., Stayl I., Raven M. Tsvetnye pro-gressivnye matritsy: klassicheskaya forma [Coloured Progressive Matrices: the classical form]. Moscow, Kogito-Tsentr Publ., 2004, 72 p. (In Russ.)

Опубліковано
2016-11-21
Як цитувати
Shestopalova, L., Kozhevnikova, V., BorodavkoО., & Gordievich, M. (2016). Динаміка розвитку невербального інтелекту та мнестичних функцій у дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в ході реабілітації за системою інтенстивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна. Психіатрія, неврологія та медична психологія, 3(1 (5), 91-95. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pnmp/article/view/6697
Розділ
Медична психологія