Характерологічні особливості підлітків з різними клінічними формами дитячого церебрального паралічу

  • Наталія Володимирівна Мелех ТОВ «Міжнародна реабілітаційна клініка Козявкіна» https://orcid.org/0000-0002-6898-2093
Ключові слова: дитячий церебральний параліч, підлітки, характерологічні особливості

Анотація

Мета дослідження – вивчення характерологічних особливостей підлітків хворих на ДЦП з різними непсихотичними психічними розладами резидуально-органічного генезу.

Проведено психодіагностичне дослідження 73 підлітків з різними клінічними формами ДЦП, у яких було діагностовано непсихотичні психічні розлади резидуально-органічного генезу у 31 (42,5%) – легкі когнітивні порушення, у 42 (57,5%) – органічні емоційно лабільні порушення.

В ході дослідження використовувалася психодіагностична методика – «Патохарактерологічний діагностичний опитувальник» А.Е. Личко, який призначений для визначення типів акцентуації характеру і варіантів конституційних психопатій, психопатичного розвитку і органічних психопатій в підлітковому і юнацькому віці (14-18 років).

Всі підлітки проходили курс реабілітації за допомогою СІНР в Міжнародній реабілітаційній клініці Козявкіна (Україна, м. Трускавець). Обстеження проводилося в перші три дні перебування підлітків у реабілітаційному центрі.

Результати дослідження показали, що акцентуації характеру мали місце у 100% досліджуваних підлітків з ДЦП. У підлітків з легкими когнітивними порушеннями переважали акцентуації лабільного (29,0 %), епілептоїдного (24,2 %), сенситивного (16,1 %) та астено-невротичного (12,9 %) типів. У пацієнтів з органічними емоційно лабільними порушеннями частіше діагностувалися епілептоїдний (22,1 %), сенситивний (21,0 %), істероїдний (17,4 %) і лабільний (14,3 %) типи. В групі підлітків з легкими когнітивними порушеннями (F06.7) достовірно частіше (р < 0,05) діагностувався лабільний тип акцентуації характеру у хлопців (36,9 % ± 10,0 %), ніж у дівчат (6,25 % ± 12,0%).

Проведене дослідження дозволило встановити характерологічні особливості розвитку особистості і емоційних розладів у підлітків з ДЦП та прогнозувати їх значення у формуванні психопатологічних порушень і якості соціально-психологічної адаптації цих груп пацієнтів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Kozyavkin V.I., Shestopalova L.F., Podkorytov V.S. Detskie cerebralnye paralichi. Mediko-psihologicheskie problemy [Child Cerebral Palsy. Medical and psychological disorders.]. Ukrainski technolohii, Lviv, 1999, 133 p. (In Russ.)

Kovalev V.V. Semiotika i diagnostika psihicheskih zabolevanij u detej i podrostkov [Semiotics and diagnosis of mental disorders in children and adolescents.]. Medycyna, M., 1985, 227 p. (In Russ.)

Kalizhnyuk E.S. Psihicheskie narusheniya pri detskih cerebralnih paralichah [Mental disorders associated with cerebral palsy.]. Vishcha shkola, Kiev, 1987, 269 p. (In Russ.)

Sistema intensivnoj nejrofiziologicheskoj reabilitacii: metod Kozyavkina. Posobie reabilitologa / Pod red. V.I. Kozyavkina [Itensive neurophysiological rehabilitation system: Koziavkin's method. Rehabilitation manual. Edited by V.I. Kozyavkin.]. Papuga, Lvov, 2012, 240 p. (In Russ.)

Lichko A.E. Psihopatii i akcentuacii haraktera u podrostkov [Psychopathy and accentuation of character in adolescents.]. Medicina, L., 1983, 256 p. (In Russ.)

Опубліковано
2019-12-28
Як цитувати
Мелех, Н. (2019). Характерологічні особливості підлітків з різними клінічними формами дитячого церебрального паралічу. Психіатрія, неврологія та медична психологія, (12). https://doi.org/10.26565/2312-5675-2019-12-09
Номер
Розділ
Медична психологія