Професійна компетентність та неперервна самоосвіта: шляхи самореалізації й самовдосконалення педагогічних працівників

  • Любов Василівна Армейська Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: самоосвітня діяльність, самоосвіта, саморозвиток, професійна майстерність, професійна компетентність, індивідуальний імідж

Анотація

Актуалізовано проблему організації та управління самоосвітньою діяльністю педагогічних працівників, удосконалення роботи в міжкурсовий період через самоосвітню діяльність, розвиток самоосвіти, саморозвитку та пошуку шляхів самореалізації особистості вчителя, доступності якісної освіти, що вирішується сьогодні шляхом розробки та впровадження нового змісту освіти, інноваційних педагогічних технологій, досягнення якісних змін у практичній діяльності педагогічних працівників в умовах реформування освіти.

Окреслено шляхи удосконалення професійної майстерності вчителя через самоосвітню діяльність упродовж усього життя, створення індивідуальної педагогічної траєкторії та індивідуального іміджу, який формується згідно з розробленою соціально прийнятною моделлю вчителя-майстра.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Армейська Л. В. Науково-методичний супровід упровадження освітніх інноваційних процесів у регіоні / Л. В. Армейська // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Проблеми трудової та професійної підготовки. Сер. 13 : зб. наук. пр. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – Вип. ІХ : Науково-методичний супровід освітніх процесів професійної підготовки студентів у вищих педагогічних навчальних закладах. – С. 7–13.

Андреев В. И. Педагогика : учеб. курс для творческого саморазвития / В. И. Андреев. – 2-е изд. – Казань : Центр инновационных технологий, 2000. – 600 с.

Барбіна Є. С. Формування педагогічної майстерності в системі безперервної педагогічної освіти : автореф. дис. … докт. пед. наук : 13.00.04 / Є. С. Барбіна. – К., 1998. – 40 с.

Бех І. Д. Особистісно орієнтована модель виховання як науковий конструкт / І. Д. Бех // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : наук. зб. / Уманський держ. пед. ун-т. – К., 2002. – Вип. 3. – С. 143–156.

Болотов В. А. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе / В. А. Болотов, В. В. Сериков // Педагогика. – 2003. – № 10. – С. 8–14.

Брагіна Г. В. Самовоспитание – путь формирования педагогического майстерства / Г. В Брагіна, Е. Г Самещенко // Метод. реком. для препод. и студентов по основам педмастерства к практическим занятиям на І курсе. – Полтава, 1987. – С. 29.

Голованова Н. Ф. Социализация младшего школьника как педагогическая проблема / Н. Ф. Голованова. – СПб., 1997. – С. 15–25.

Дружилов С. А. Этапы формирования профессиональной компетентности / С. А. Дружилов // Непрерывное образование как условие развития творческой личности : сб. мат. Фестиваля педагогического творчества, 28–29 авг. 2000 г. – Новокузнецк : ИПК, 2001. – С. 32–36.

Зеер Э. Ф. Психология личностно-ориентированного профессионального образования / Э. Ф. Зеер. – Екатеринбург : Изд-во Урал. гос. проф.-пед. ун-та, 2000. – 258 с.

Клокар Н. І. Андрагогічна модель підвищення кваліфікації педагогів на засадах диференційованого підходу / Н. І. Клокар // Післядипломна освіта в Україні. – 2008. – № 2. – С. 23–28.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – 112 с.

Краевский В. В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах / В. В. Краевский, А. В. Хуторской // Педагогика. – 2003. – № 3. – С. 3–10.

Лозова В. І. Теоретико-методологічні підходи до дослідження проблем дидактики / В. І. Лозова // Сучасні проблеми дидактики : зб. наук. пр. – Х., 2003. – 256 с.

Лосєва Н. М. Професійне самовдосконалення та особистісний розвиток педагога / Н. М. Лосєва // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. – К. ; Запоріжжя, 2003. – Вип. 28. – С. 86–92.

Маслов В. І. Принципи ефективного розвитку системи післядипломної освіти / В. І. Маслов // Післядипломна освіта в Україні. – 2010. – № 1. – С. 7–11.

Пометун О. І. Технології – це відповідь. А про що ми запитуємо? / О. Пометун // Рідна школа. – 2011. – № 8–9 (серпень-вересень). – С. 23–27.

Рибалко Л. С. Акмеологічні основи професійної педагогічної самореалізації майбутнього вчителя : автореф. дис. … докт. пед. наук : 13.00.04 / Л. С. Рибалко ; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. – Х., 2008. – 45 с.

Сорочан Т. М. Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності: теорія та практика : монографія / Т. М. Сорочан. – Луганськ : Знання, 2005. – 384 с.

Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
Армейська, Л. В. (2019). Професійна компетентність та неперервна самоосвіта: шляхи самореалізації й самовдосконалення педагогічних працівників. Проблеми сучасної освіти, (10), 5-14. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/16025