ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ
Анотація
https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-76-5-12
У статті висвітлено питання підготовки майбутніх педагогів у контексті розвитку української
педагогічної думки. Наголошено на тому, що рівень життя та культури населення безпосереднього
залежить від знань, фахових умінь громадян, їх конкурентоспроможності в умовах сучасної ринкової
економіки. Зазначено, що держава зацікавлена у вирішенні цього питання та підтримує інноваційні
ідеї щодо навчання та виховання. Автором акцентується доцільність використання педагогічного
досвіду минулих поколінь та наукових доробків вітчизняних дослідників. У статті обґрунтовується
важливість вивчення проблеми історичного розвитку української педагогічної думки в підготовці
майбутніх педагогів з огляду на потребу суспільства в дослідженні власної історичної спадщини, а
також на необхідність відродження ідей минулого щодо способів і шляхів здійснення освітнього
процесу. Автором зроблено висновок, що до особистості педагога завжди висувалися суворі вимоги:
він повинен бути високоосвіченою особистістю, мати широкий світогляд, аналітичні здібності,
творчо підходити до вирішення задач і проблем, що виникають, любити дітей і, безперечно, бути
гідним громадянином та сприяти розвитку української культури та освіти. У науковому доробку
розглядаються провідні напрями розвитку здобувачів освіти та різні аспекти теоретично-практичної
підготовки. Акцентується увага на актуальності питань розвитку національно-патріотичних почуттів,
формування творчих умінь та навичок бережливого користування природними ресурсами в різні
часи. Наголошується на важливості самовдосконалення для професії педагога, оскільки він є
авторитетом для дитини та повинен бути взірцем духовності, моральності, справедливості. У статті
також зазначається, що педагогічна галузь ураховує процес інформатизації суспільства і підтримує
формування цифрової компетентності педагога. Автором проаналізовано праці сучасних вітчизняних
дослідників, що сприяють розвитку української педагогічної науки. Представлено методи, способи та
шляхи підвищення рівня професійної підготовки майбутніх вчителів та вихователів.