ПРОЕКТУВАННЯ МЕТОДИК НАВЧАННЯ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

Ключові слова: професійна підготовка інженерів-педагогів, компетентність, проектування, педагогічне проектування, методики навчання, технічні дисципліни, проектування методик навчання технічних дисциплін

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-60-89-96

У статті розглянуто проблему підвищення якості формування в майбутніх інженерів-педагогів
компетентності з проектування методик навчання технічних дисциплін.
Основним завданням інженерно-педагогічної освіти є підготовка майбутніх інженерів-педагогів
до проведення занять із ряду складних технічних дисциплін, а в перспективі освоювати ще й нові.
Таким чином, майбутні інженери-педагоги повинні вміти розробляти проекти навчання для всіх
дисциплін даного напряму. Іншими словами, володіти компетентністю з проектування методик
навчання технічних дисциплін.
Методологічний аналіз проблеми педагогічного проектування дозволяє виділити чотири рівня
його розгляду: філософський, загальнонауковий, конкретно-науковий і науково-методичний.
Визначено суть поняття «методика навчання», що включає в себе галузь педагогічної науки, яка
досліджує закономірності процесу навчання певного навчального предмету, тобто створювати
проекти навчання на різних рівнях [розділу, теми, заняття (уроку)].
Уміння якісно виконувати діяльність на етапі створення проекту навчання визначає
сформованість у інженера-педагога компетентності з проектування методик навчання.
Компетентність із проектування методик навчання, на нашу думку, є похідною від методичної
компетентності, і ми обґрунтуємо цей тезис у нашій статті. У свою чергу, методична компетентність –
це знання в галузі дидактики й уміння теоретично, обґрунтовано конструювати навчальний процес
для конкретної дидактичної ситуації; конструювання навчального процесу включає ряд етапів:
моделювання, проектування і власне саме конструювання.

Завантаження

Опубліковано
2025-02-25