ТРАНСФОРМУВАННЯ КУРСУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ІНЖЕНЕРНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ В КОМПЛЕКСНИЙ ДИСТАНЦІЙНИЙ ФОРМАТ
Анотація
DOI: https://doi.org/10.26565/2074-8922-2024-83-08
Стаття присвячена вивченню можливостей та ефективності застосування дистанційного навчання та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі викладання іноземних мов у закладах вищої професійної освіти. У роботі детально розглядаються різні форми дистанційних занять, включаючи вебінари, практичні онлайн-семінари, інтерактивні завдання на освітніх платформах, тематичні дискусії, групові проєкти, віртуальні мовні клуби та екскурсії. Описано переваги використання таких технологій для розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності (говоріння, аудіювання, читання, письмо) та формування комунікативної компетенції у студентів. Особливу увагу приділено аналізу освітніх платформ (Moodle, Google Classroom), мобільних застосунків (Duolingo, Memrise), відеоконференц-зв'язку (Zoom, Microsoft Teams) і технологій гейміфікації, що сприяють підвищенню мотивації студентів і роблять процес навчання більш гнучким і доступним.
У статті обговорюються як позитивні сторони дистанційного навчання - індивідуалізація навчального процесу, можливість роботи у власному темпі, доступ до різноманітних освітніх ресурсів і матеріалів, так і обмеження, як-от необхідність високого рівня самоорганізації у студентів, залежність від стабільної технічної інфраструктури та складнощі з контролем самостійної роботи. Авторки пропонують низку рекомендацій щодо адаптації курсу іноземної мови до дистанційного формату і роблять висновок про те, що за наявності адекватної технічної бази та грамотної організації навчального процесу дистанційні технології можуть значно підвищити ефективність вивчення іноземних мов, даючи змогу створити практично повноцінне іншомовне середовище і поліпшити практичні навички студентів. Таким чином, дистанційне навчання та використання ІКТ відкривають нові горизонти для вдосконалення методик викладання іноземних мов у закладах вищої освіти. Важливою умовою успішного застосування цих технологій є постійне підвищення кваліфікації викладачів та інтеграція новітніх освітніх рішень у навчальний процес. Авторки підкреслюють, що саме комбінування традиційних і сучасних методів викладання здатне забезпечити максимальну ефективність та результативність навчання.
Як цитувати: Tupchenko V.V., Pasichnyk M.V. (2024). Transforming a foreign language course at an engineering university into a comprehensive distance format. Problems of Engineering Pedagogic Education, (83), 85-93. https://doi.org/10.26565/2074-8922-2024-83-08
Завантаження
Посилання
Blake, Robert (2011). Current Trends in Online Language Learning. Annual Review of Applied Linguistics, 31, 19 - 35. https://doi.org/10.1017/S026719051100002X
Murphy-Judy, K. (2016). Hampel, Regine and Ursula Stickler (2015). Developing Online Language Teaching: Research-Based Pedagogies and Reflective Practices. CALICO Journal, 33(3), 410–414. https://www.academia.edu/83671778/Hampel_Regine_and_Ursula_Stickler_2015_Developing_Online_Language_Teaching_Research_Based_Pedagogies_and_Reflective_Practices
Christopher Lange, Jamie Costley (2015). Opportunities and Lessons from Informal and Non-formal Learning: Applications to Online Environments. American Journal of Educational Research, 3(10), 1330-1336. https://pubs.sciepub.com/education/3/10/20/index.html
Bax, S. (2011). Normalisation Revisited: The Effective Use of Technology in Language Education. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching, (IJCALLT), IGI Global, 1(2), 1-15. https://ideas.repec.org/a/igg/jcallt/v1y2011i2p1-15.html
Godwin-Jones, Robert (2015). Emerging technologies: The evolving roles of language teachers: Trained coders, local researchers, global citizens. Language, Learning and Technology, 19, 10-22. http://llt.msu.edu/issues/february2015/emerging.pdf
Chapelle, C. (2003). English Language Learning and Technology: Lectures on Applied Linguistics in the Age of Information and Communication Technology (Vol. 7). Amsterdam: John Benjamins Publishing. https://doi.org/10.1075/lllt.7
Cheng, L., Myles, J. (2003). Managing the Change from On-Site to Online: Transforming ESL courses for teachers. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 18(1), 29–38. https://doi.org/10.1080/0268051032000054103
Ülker, N. (2023). Maintaining quality of higher education during difficult times: Accreditation compliance in foreign language education. Cogent Education, 10(1). https://doi.org/10.1080/2331186X.2023.2167320
Ferri, F., Grifoni, P., Guzzo, T. (2020). Online learning and emergency remote teaching: Opportunities and challenges in emergency situations. Societies, 10, 86. https://doi.org/10.3390/soc10040086
Mellati, M., Khademi, M. (2018). MOOC-based educational program and interaction in distance education: long life mode of teaching. Interactive Learning Environments, 28(8), 1022–1035. https://doi.org/10.1080/10494820.2018.1553188
Ludwig, C., Tassinari, M. G. (2021). Foreign language learner autonomy in online learning environments: the teachers’ perspectives. Innovation in Language Learning and Teaching, 17(2), 217–234. https://doi.org/10.1080/17501229.2021.2012476
Bryntseva O. V. (2021). Monitoring techniques in foreign language learning at engineering universities. Problems of Engineer-Pedagogical Education, 73, 104-110. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-104-110 (in Ukrainian).
García-Peñalvo, F. J., Corell, A., Abella-García, V., Grande, M. (2020). Online assessment in higher education in the time of COVID-19. Educ. Knowl. Soc, 21(open in a new window), 1–12. https://doi.org/10.14201/eks.23086
Cotterall, S. (2000). Promoting Learner Autonomy Through the Curriculum: Principles for Designing Language Courses. ELT Journal, 54(2), 109–117. https://doi.org/10.1093/elt/54.2.109
Trokhymchuk, S., Bryntseva, O., Pasichnyk, M. (2024). Approaches to Foreign Language Teaching of Future Engineer-Teachers in the Context of Digitalization and Distance Learning. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 900. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-52667-1_7