FORMATION OF EFFECTIVE CORPORATE CULTURE AS AN ELEMENT OF PERSONNEL MOTIVATION
Abstract
The article gives an analysis of the characteristics of corporate culture as an element of motivation. Sequence of actions aimed at the formation of an effective corporate culture has been formed. The effect of nonmaterial motivation, which forms the socio-psychological climate of the team, has been shown.
Downloads
References
Лапина Т.А. Корпоративная культура: Учебно-методическое пособие / Т.А. Лапина. – Омск: Изд-во ОмГУ, 2005. – 96 с.
Семикіна М.В. Економічна мотивація інвестування в розвиток людського капіталу підприємства/ М.В. Семикіна// Фінансово-економічні механізми інноваційно-інвестиційного розвитку України: колективна монографія// Під наук. ред. О.А. Кириченко. – К.: Національна академія управління, 2008. – С. 152–170.
Системы мотивации персонала в Западной Европе и США/ Портал I-Team. Технологии корпоративного управления [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.iteam.ru/
Соломандина Т.О. Управление мотивацией персонала (в таблицах, схемах, тестах, кейсах)/ Т.О. Соломандина, В.Г. Соломандин. – М.: ООО «Журнал «Управление персоналом», 2005. – 128 с.
Управління людськими ресурсами: менеджмент та консультування [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/
Яковлева Т.Г. Мотивация персонала. Построение эффективной системы оплаты труда/ Г.Т. Яковлева. – СПб.: Питер, 2009. – 240 с.