ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
Анотація
У статті проаналізовано літературні джерела з метою визначення змісту базових для даного дослідження понять, розглянуто зміст понять «управління», «управлінський процес», а також розглянуто можливість удосконалення навчального процесу шляхом впровадження дистанційної освіти.Аналіз наукової літератури дає підстави стверджувати, що управління - це система, яка складається з багатьох взаємозалежних структурних і функціональних компонентів, підпорядкованих одній меті, головною ознакою якої є цілісність.
Також було уточнено поняття «управлінська діяльність» як науково обґрунтовані дії адміністрації та педагогів, спрямовані на раціональне використання часу і зусиль вчителів та учнів у навчально-виховному процесі з метою поглибленого вивчення навчальних предметів, морального виховання, підготовки до усвідомленого вибору професії та всебічного розвитку особистості. Процес управління будь-яким підприємством передбачає виконання чотирьох основних функцій: планування, організація, мотивація та контроль.На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено сутність понять «дистанційна освіта» та «дистанційне навчання». Дистанційна освіта - це форма навчання з використанням комп'ютерних і телекомунікаційних технологій, яка забезпечує інтерактивну взаємодію викладачів і студентів на різних етапах навчання та самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.
Дистанційне навчання розглядається як нова форма освіти, спрямована не тільки на формування знань, умінь і навичок у певній галузі, а й на розвиток особистісних якостей студентів: дисциплінованості, самостійності, відповідальності, співпраці.
Визначено переваги дистанційної освіти та основні форми дистанційного навчання. Дистанційне навчання є одним із напрямів управління навчальним закладом в умовах ринкової економіки. Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні на певних освітніх або освітньо-кваліфікаційних рівнях відповідно до державних стандартів освіти.
У статті проаналізовано розвиток дистанційного навчання в країнах світу та Україні, узагальнено та систематизовано організаційну структуру системи дистанційногонавчання в Україні.
Завантаження
Посилання
Bykov, V. Y. (2008). Technology of development of a distance course: a textbook / edited by V. Y. Bykov, V. M. Kukharenko. Kyiv. 324 p.
Kukharenko, V. (2007). Distance learning: a study guide. Kyiv. 127 p.
Regulations on Distance Learning (2024). URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.
Romanenko, I. O. (2010). Distance learning. Fundamentals, concepts, prospects: a textbook for students of higher education institutions. Kharkiv. 283 p.
Sysoieva, S. O. (2004). Methodological problems of distance learning. Bulletin of the Academy of Distance Education. № 2. pp. 21- 28.
Shukevych, B. (2005). Ways to replenish the terminology system of distance learning. Ukrainian terminology and modernity: a collection of scientific works. Kyiv. Issue VI. pp. 437 - 440.
Shunevych, B. I. (2006). Theoretical foundations of distance learning. Lviv. 243 p.
State National Programme ‘Education’ (Ukraine of the XXI century) (2024). URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/896-93-п.
Tanalis, M. (2004). Didactic context of distance learning. Bulletin of the Academy of Distance Education № 2. pp. 51-57.
Varzar, T. (2005). Distance education in modern educational activity. Ukrainian Studies. № 1. С. 116-119.
Yelnikova, G. V. (2003). Fundamentals of adaptive management: texts of lectures. Kyiv. 133 p.