Співпраця між працівниками охорони здоров'я, вчителями та батьками у сфері охорони здоров'я дітей

  • Skaistė Laskienė
  • Loreta Marmienė
  • Loreta Pajaujienė
Ключові слова: співробітництво між батьками та вчителями; моделі співпраці; дитяча медична освіта; Литва

Анотація

Стаття базується на вивченні взаємодії працівників охорони здоров’я, вчителів та батьків у сфері охорони здоров’я дітей. Метод дослідження був побудований на основі типології Епштейна (2011) щодо участі батьків у вихованні їхніх дітей та моделі відносин між батьками та вчителями Уоррена, Хонга та Рубіна (2009). Результати показали, що працівники охорони здоров’я сприймають співпрацю з батьками як допомогу школи батькам у вдосконаленні навичок їх здоров’я у сфері охорони здоров’я. На їхню думку, школа надає батькам достатню інформацію щодо питань охорони здоров’я та просування здоров’я, а також запобігання залежностей. Успішне спілкування між школою та батьками залежить від ставлення батьків до школи та їхньої довіри до вихователів, але сама школа відповідає за спілкування, а риси та характер особистості викладача впливають на спілкування. Вчителі стверджують, що вони працюють разом з батьками, які прагнуть вирішити проблеми, пов’язані з проблемами захворювань, гігієни, поведінки або знущань. Батьки стверджують, що вони хочуть бути рівноправними у процесі охорони здоров’я своїх дітей, що проводиться навчальним закладом, однак бракує батьківської інтеграції в цей процес. Всі респонденти погоджуються, що взаємна співпраця допомагає виявляти або уникати проблем, пов’язаних із здоров’ям дітей.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Atviros informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistema (AIKOS). Švietimo ir mokslo ministerija. [Counseling and Guidance System (AIKOS) of the Ministry of Education and Science].

Boeije, Hennie (2002) “A purposeful approach to the constant comparative method in the analysis of qualitative interviews”. Quality & Quantity 36, 391–409.

Epstein, Joyce L. (2011) School, family, and community partnerships: Preparing educators and improving schools. Boulder, CO: Westview Press.

Hornby, Garry and Witte, Chrystal (2010) “Parental involvement in secondary schools in New Zealand: Implications for school psychologists”. School Psychology International 31(5), 495-508. http://dx.doi.org/10.1177/0143034310382611.

Lloyd, Jenny and Wyatt, Katrina (2015) “The healthy lifestyles programme (HELP) – an overview of and recommendations arising from the conceptualisation and development of an innovative approach to promoting healthy lifestyles for children and their families“. International Journal of Environmental Research and Public Health 12, 1003 – 1019.

Lobo, Roanna, Petrich, Mark and Burns, Sharyn K. (2014) “Supporting health promotion practitioners to undertake evaluation for program development”. BMC Public Health 14:1315. http://www.biomedcentral.com/1471-2458/14/1315

Sveikatos ugdymo bendroji programa (2012) [Health education program]. Ministry of Education and Science of the Republic of Lithuania. Available online at . Accessed on 24.08.2016

Olmstead C. (2013) “Using technology to increase parent involvement in schools”. TechTrends 2013, 57(6), 28–37.

Palts, Karmen and Harro-Loit, Halliki (2015) “Parent-teacher communication patterns concerning activity and positive-negative attitudes“. TRAMES,19(69/64),2,139-154.

Pomerantz, Eva M., Moorman, Elizabeth A. (2007) “The how, whom, and why of parent’s involvement in children’s academic lives: more is not always better”. Review of Educational Research 77(3), 373–410.

Valantinas, Antanas and Čiuladienė, Gražina (2012) Tėvų į(si)traukimas į mokinių ugdymą. Švietimo problemos analizė. [Parental involvement in children’s education. Education problem analysis]. Vilnius: Ministry of Education and Science of the Republic of Lithuania. Available online at . Accessed on 24.08.2016

Warren, Mark R., Hong, Soo, Rubin, Carolyn Leung, Sychitkokhong, Phitsamay Uy (2009) “Beyond the bake sale: a community based relational approach to parent engagement in schools”. Teachers College Record 111(9), 2209–2254.
Опубліковано
2018-06-13
Як цитувати
Laskienė, S., Marmienė, L., & Pajaujienė, L. (2018). Співпраця між працівниками охорони здоров’я, вчителями та батьками у сфері охорони здоров’я дітей. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Валеологія: сучасність і майбутнє», (22), 103-110. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/valeology/article/view/10797