Сторітелінг у сучасних українських ЗМІ

  • Юлія Миколаївна Блажеєвська Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-7450-8072
Ключові слова: сторітелінг, цифровий сторітелінг, мультимедіа, журналістика

Анотація

Стаття присвячена вивченню сторітелінгу – способу подачі інформації за допомогою розповідання історій. З одного боку, це явище не є новим. З іншого – останнім часом цей прийом викладу матеріалу став надзвичайно популярним у різних професійних колах. Його використовують психологи, коучі, педагоги, маркетологи, копірайтери, письменники, журналісти та інші. На збільшення інтересу до сторітелінгу вказують численні наукові розвідки та науково-популярні тексти. На професійних платформах та онлайн-майданчиках дедалі частіше з’являються різноманітні майстер-класи, тренінги та курси на цю тему; виходять друком книги. Розвиток технологій вносить корективи в роботу журналістів, змушує замислюватися над новими способами збирання та подачі інформації, а отже, і розповідання історій. Сучасне суспільство перенасичене контентом, тому й більш вимогливе до його змісту та оформлення. Успіх журналістського тексту, кількість його переглядів та репостів залежать від навичок автора шукати цікавих героїв та захопливо розповідати історії про них. Зокрема все більш актуальним стає цифровий сторітелінг, або digital storytelling – розповідь, насичена сучасними візуальними засобами виразності. Ілюстрації, відео, музика доповнюють текст та допомагають розповісти історію, розширити її, краще занурити реципієнта в описану атмосферу. Метою статті є осмислення явища на теоретичному рівні, а також огляд функціонування сторітелінгу в сучасних українських ЗМІ. Виявлено особливості сторітелінгу як сучасної комунікаційної технології. У статті наведені та диференційовані основні поняття, пов’язані з темою дослідження. Розглянуто різновиди сторітелінгу, їх структуру та техніки створення. Проаналізовано цифровий сторітелінг в українських медіа. Досліджено види цифрової розповіді, алгоритми роботи з такими матеріалами.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1
Опубліковано
2020-12-09
Як цитувати
Блажеєвська, Ю. М. (2020). Сторітелінг у сучасних українських ЗМІ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (17). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/16527
Розділ
ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, СТРУКТУРИ ТА СТИЛІСТИКИ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТІВ