Медіарецепція туристичної діяльності в Україні

  • Наталія Сергіївна Чемеріченко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-8314-7774
Ключові слова: туризм, види туризму, типи туризму, різновиди туризму, медіарецепція, журналістика

Анотація

Стаття присвячена висвітленню туристичної діяльності в Україні в сучасних медіаматеріалах. Задля ефективного та найбільш повного представлення туристичних об’єктів і діяльності в сфері туризму медійникам важливо вміти виділяти та розрізняти різні види та типи туризму. Завдяки технічному прогресу, відкритим кордонам, вмінню сучасних туристів користуватися різноманітними гаджетами та інтернет-ресурсами, що допомагають у пошуку готелів, транспортних квитків та туристичних локацій, створенні туристичних маршрутів, сучасні види туризму сильно змінилися й відрізняються від класичних, що користувалися попитом ще в недалекому минулому. У статті проаналізовано словники професійних термінів та попередні роботи журналістикознавців, які торкалися туристичної тематики в медіа та вивчали журналістську рецепцію туризму в Україні. У процесі дослідження інтернет-ресурсів було виокремлено основні висвітлювані в медіа типи та види туризму та схарактеризовано їх основні параметри: це спортивний туризм, екстремальний туризм, військовий туризм, чорний туризм, сільський зелений туризм та інші. Виявлено спільні й відмінні риси, що характеризують той чи інший різновид туризму, чинники, якими відрізняються види та типи туризму в Україні один від одного, та основні риси, притаманні винятково кожному із цих видів туризму і не притаманні іншим. Залежно від типу та виду туристичного об’єкта, туристи можуть відвідувати його самостійно або у складі туристичної групи, сформованої професіоналами у сфері туризму. Запропоновано приклади туристичних об’єктів в Україні, що відповідають кожному з перерахованих різновидів туризму й активно висвітлюються в медіа. У статті наголошено на важливості розпізнавання медійниками, які спеціалізуються на туристичній тематиці, та журналістикознавцями різних видів туризму в сучасній Україні – задля точного та достовірного відображення відомостей про туристичні об’єкти України. Запропонований аналіз мав за мету виокремити основні медіатизовані види й типи туризму та актуалізувати для медійників і дослідників, які працюють із туристичною тематикою, важливість розуміння спільних і відмінних рис різних видів і типів туризму.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Наталія Сергіївна Чемеріченко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Магістр кафедри журналістики філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Чемеріченко, Н. С. (2019). Медіарецепція туристичної діяльності в Україні. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (16). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15119
Розділ
ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ЖУРНАЛІСТИКИ