Speech competence – the basis of modern preparation of future teachers of humanities

  • Т. В. Вигранка
Keywords: competency based approach to teaching, the kinds of competencies of language education, the notion of linguistic competence, specialist`s skills of speech and communication competences

Abstract

The article analyzes the characteristics and key features of the model of language competence as part of academic education of modern specialists of humanitarian description. Theoretical principles carried review features the use of language competencies of academic education for professionals. Grounded speech and basic components of linguistic and communicative competence provide professional trade specialists of humanitarian description.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бібік Н. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Н. Бібік // Компетентнісний підхід у сучасній освіті. Світовий досвід та українські перспективи : б-ка з освітньої політики / Н. М. Бібік, Л. С. Вашуленко, О. І. Локшина та ін. ; під заг. ред. О. В. Овчарук. – К., 2004. – С. 47–52.

Богуш А. М. Мовленнєва готовність старших дошкільників до навчання у школі // А. М. Богуш, Н. Є. Шиліна. – Одеса: ПНЦ АПН України, 2003. – 335 с.

Изаренков Д. И. Базисные составляющие коммуникативной компетенции и их формирование на продвинутом этапе обучения студентов-нефилологов / И. Д. Изаренков // Русский язык за рубежом. – №4. – 1990. – С. 54-60.

Куварова О.К. Роль культури мовлення у формуванні мовної особистості / О.К. Куварова // Культура професійного мовлення: Матеріали регіональної науково-методичної конференції. – Дніпропетровськ: Пороги, 2006.

Новий тлумачний словник української мови. – У 4-х т. – К.: Аконіт, 1999. – ІІ том. – 305 с.

Омельчук С. О. Формування мовленнєво-комунікативних умінь у процесі вивчення синтаксису: Лінгводидактичні аспекти / С.О. Омельчук // Дивослово. – 2006.
Published
2017-09-22
Cited
How to Cite
Вигранка, Т. В. (2017). Speech competence – the basis of modern preparation of future teachers of humanities. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (39), 46-51. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/9242
Section
Статті