Сycпільно-географічні аспекти розвитку ринку сільськогосподарської органічної продукції
Анотація
Стаття присвячена вивченню стану ринку органічної сільськогосподарської продукції.
Мета статті полягає у виявленні та обґрунтуванні суспільно-географічних аспектів формування ринку органічної сільськогосподарської продукції.
Основний матеріал. Розвиток органічного виробництва є досить актуальним на сьогодні через низку явних екологічних, економічних та соціальних переваг, що притаманні цій сфері діяльності. Світові тенденції свідчать про стрімкий розвиток органічного агровиробництва як системи, що орієнтується на мінімальний вплив на довкілля, збереження біорізноманіття, відповідність стандартам належного утримання тварин та способів виробництва. Акцентується увага на тому, що органічне агровиробництво відіграє вагому соціальну роль, забезпечуючи специфічний ринок товарами, на які постійно зростає попит споживачів, і в той же час сприяє розвитку сільських територій. Проаналізовано динаміку основних показників розвитку органічного виробництва в Україні та його стан після широкомасштабного вторгнення. Розглянуто асортимент органічної продукції, що реалізується на внутрішньому і зовнішньому ринках та проаналізовано динаміку експорту. Систематизовано підходи до вивчення проблематики розвитку ринку органічної продукції та чинники впливу на розвиток органічного виробництва.
Висновки. Проведене дослідження дозволяє стверджувати, що розвиток ринку органічної сільськогосподарської продукції залишається одним з пріоритетів аграрної політики України. Не дивлячись на виклики воєнного часу, ринок органічної продукції розвивається, його ємність зростає. Проведений аналіз дав можливість ідентифікувати основні орієнтири для більш динамічного розвитку органічного виробництва України.
Завантаження
Посилання
FIBL. Available at: https://www.fibl.org/en/ [in English].
Derii, Z.V., Koval, V.V., Sedikova, I.O. (2018). The role of the agricultural sphere in the context of food security. Scientific Bulletin of Polissia, 4(16), 21–27 [in English].
Antonets, A.S. (2010) Formation of the market for environmentally friendly products in organic farming. Economics of the Agro- Industrial Complex, 12, 75–79 [in Ukrainian].
Artysh, V.I. (2012). Features of Organic Agricultural Production in the Concept of Sustainable Development of the Agro-Industrial Complex of Ukraine. Economics of the Agro-Industrial Complex, 7, 19–23 [in Ukrainian].
Orel, A., Diachenko, V. (2023). Modern aspects of the development of organic farming in the conditions of sustainable agriculture. Economy and Society, 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-91 [in Ukrainian].
Zhybak, M.M., Khrystenko, H.M. (2019). The World Market of Organic Products: Current State and Development Prospects. Economic Forum, 3, 3–8 [in Ukrainian].
Organic Production UA. Available at: https://www.cg.gov.ua/web_docs/2141/2017/04/docs/EU%20Reg_834_2007%20Organic%20Production_UA.pdf [in English].
On the Basic Principles and Principles of Organic Production, the Promotion and Marketing of Organic Products: The Law of Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2496-19#Text [in Ukrainian].
Organic production in Ukraine. Available at: https://minagro.gov.ua/napryamki/organichne-virobnictvo/organichne-virobnictvo-v-ukrayini [in Ukrainian].
Organicstandard. Available at: https://organicstandard.ua/ [in Ukrainian].
Dashboard on the export of Ukrainian organic products. Action. Business. Export direction. Available at: https://export.gov. ua/740-eksport_ukrainskoi_organichnoi_produktsii [in Ukrainian].
FAOSTAT. Available at: https://www.fao.org/faostat/en/#data/QV [in English].
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.