https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/issue/feedПроблеми сучасної освіти2021-08-04T13:12:30+00:00Олена Олександрівнаolenash@ukr.netOpen Journal Systems<p>Збірник присвячено загальним питанням сучасної освіти, інноваційним освітнім технологіям та методиці викладання у вищій школі, а також актуальним проблемам навчання студентів-іноземців в Україні. В окремому розділі представлено кращі випускні роботи слухачів школи педагогічної майстерності.</p>https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17632Філософські компетентності як складова класичної університетської освіти глобалізаційної доби2021-08-04T13:12:00+00:00Надія Степанівна Корабльоваns_korabljova@ukr.net<p>Виявлено соціокультурний зміст трансформації призначення сучасного класичного університету. Акцент зроблено на значенні філософських компетентностей, філософської культури мислення у їхніх впливах на формування людини й громадянина, що є однією з провідних місій університету. Діяльність університетів підлягає критичній рефлексії та теоретико-методологічному аналізу у вимірі епохи часів освітньої глобалізації та емансипації університетів від держави.</p>2021-07-30T10:47:42+00:00Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасної освітиhttps://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17631Курс історії України для студентів непрофільних спеціальностей: інтегрування дисципліни в загальний процес підготовки фахівця2021-08-04T13:12:01+00:00Сергій Миколайович Кулішhr_service@karazin.uaОльга Євгенівна Філатоваolga.e.filatova@karazin.ua<p>Вивчення певного кола гуманітарних наук, до яких належить історія України, традиційно є невідʼємною частиною програм підготовки бакалаврів у кожному українському закладі освіти.<br>Проте в останні роки форсованого реформування системи вищої освіти переосмислюється роль загальноосвітніх дисциплін у підготовці фахівця. В руслі цього процесу відбувається<br>трансформація курсу історії України відповідно до потреб розвитку сучасної науки, до потреб певної освітньо-професійної програми підготовки фахівця. Заданий вектор трансформації вищої освіти сприяє пошуку нових методів викладання дисципліни та практичного застосування отриманих знань і навичок у майбутній професії.</p>2021-07-30T10:10:11+00:00Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасної освітиhttps://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17634Історія та сучасний розвиток Музею природи Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна2021-08-04T13:12:02+00:00Ростислав Едуардович Лунячекnaturemuseum@karazin.uaЛюдмила Андріївна Резніченкоlyudmyla_reznichenko@ukr.net<p>Розглянуто питання історії та сучасного розвитку науково-експозиційної, фондової, навчальної та просвітницької діяльності музею, спрямованої на збереження та використання памʼяток природи, біологічних та геологічних колекцій. Репрезентовано результати з пошукової, науково-дослідної та науково-освітньої роботи з метою розширення і поглиблення загальноосвітньої та професійної підготовки науково-педагогічних працівників, учнівської та студентської молоді.</p>2021-07-30T11:26:45+00:00Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасної освітиhttps://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17635Мала академія наук у Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна: фізика та астрономія2021-08-04T13:12:02+00:00Микола Олександрович Макаровськийnik.makarovsky@gmail.comОлена Максимівна Савченкоolena.m.savchenko@karazin.ua<p>Репрезентовано роботу секції фізики та астрономії Харківського регіонального відділення Малої академії наук України в Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна як однієї з провідних ланок профорієнтаційної роботи зі школярами старших класів закладів загальної середньої освіти Харківської області. Якість та ефективність цієї роботи визначається високим рівнем кваліфікації педагогічних і наукових працівників фізичного факультету університету, а також достатнім рівнем відповідного устаткування та обладнання.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2020 https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17636Формування Soft Skills у процесі підготовки географів у класичному університеті2021-08-04T13:12:04+00:00Людмила Миколаївна Нємецьludmila.nemets@karazin.uaКатерина Юріївна Сегідаkateryna.sehida@karazin.uaКатерина Олександрівна Кравченкоkateryna.kravchenko@karazin.uaМарина Олександрівна Логвиноваlogvinova_mari94@ukr.net<p>Визначено роль soft skills, так званих «мʼяких/гнучких навичок» у сучасному світі для успішного працевлаштування, карʼєрного та особистого розвитку. Проаналізовано та узагальнено результати досліджень щодо формування soft skills та визначення їхньої ролі у забезпеченні якості вищої освіти під час підготовки географів у класичному університеті. Проведено комплексний аналіз міжнародного та вітчизняного досвіду формування та удосконалення soft skills, проаналізовано їхні класифікації та провідні навички. Узагальнено досвід кафедри соціально-економічної географії і регіонознавства з питань розвитку та удосконалення soft skills студентів у навчальній та позанавчальній діяльності.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2020 https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17646Напрямки реформування вищої освіти України як чинник демократизації2021-08-04T13:12:05+00:00Любов Миколаївна Півневаlpivneva@karazin.ua<p>Обґрунтовано фактор демократизації як наслідок реформування вищої освіти в Україні за період існування незалежної держави. Проаналізовано та виділено найважливіші напрямки реформування вищої школи у звʼязку з демократизацією. Виокремлено зміни в роботі ЗВО, що були наявні протягом існування незалежної держави й сприяли демократизації у суспільстві внаслідок їхньої імплементації. Розкрито процесуальний та результативний аспекти змін у діяльності ЗВО під час реформування та демократизації вищої освіти України. Узагальнено поетапний рух національної системи освіти до єднання з геополітичним простором Європи та світу.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2020 https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17647Картографічна та геоінформаційна компетентності майбутніх географів: зарубіжний досвід і вітчизняні реалії2021-08-04T13:12:06+00:00Наталія Валеріївна Поповичn.popovych@physgeo.comОлена Іванівна Сіннаo.sinna@physgeo.comВіліна Анатоліївна Пересадькоvilinaperesadko@gmail.com<p>У статті висвітлено актуальність формування картографічної та геоінформаційної компетентностей у межах підготовки студентів на географічних факультетах і кафедрах. Проаналізовано відповідний досвід зарубіжних і вітчизняних закладів вищої освіти шляхом вивчення навчальних планів. Охарактеризовано освітньо-професійні програми «Картографія, геоінформатика і кадастр» (бакалаврат) та «Картографія, геоінформаційні системи і дистанційне зондування Землі» (магістратура), які діють на кафедрі фізичної географії та картографії Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Визначено проблеми та перспективни формування картографічної та геоінформаційної компетентностей у студентів в умовах вітчизняної географічної освіти.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17648CLIL як глобальна тенденція сучасної світової педагогіки2021-08-04T13:12:07+00:00Ірина Анатоліївна Ткаляi.a.tkalia@karazin.uaНадія Іванівна Черкашинаn.i.cherkashina@karazin.uaЗоя Григорівна Огнівенкоlingvocenter@karazin.ua<p>У статті наведено причини виникнення «предметно-мовного інтегрованого навчання» (CLIL) та позицію щодо його впровадження у вищій школі як глобальної тенденції сучасної світової педагогіки. Обґрунтовано переваги нової концепції; підкреслюється її гнучкість стосовно кількості часу на вивчення другої мови, інтенсивності її викладання, тематики мовних модулів та їх поєднання зі спеціальними дисциплінами. Розкривається теоретична сутність моделі «4К» як інтеграції контенту, комунікації, когніції та культури.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17650Розробка і використання сайтів у навчальному процесі на факультеті радіофізики, біомедичної електроніки та компʼютерних систем ХНУ імені В. Н. Каразіна2021-08-04T13:12:08+00:00Олег Ігорович Баскаковfin_first@i.ua<p>Наведено опис двох сайтів, розроблених для поліпшення якості викладання курсу «Квантова електроніка» на факультеті радіофізики, біомедичної електроніки та компʼютерних систем Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Представлено інформацію про їх структуру та призначення. Розглянуто переваги, що отримані від їхнього застосування в навчальному процесі, а також труднощі, що виникають під час їх створення. </p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17651Краєзнавча практика в умовах карантину (досвід, проблеми, погляд у майбутнє)2021-08-04T13:12:09+00:00Ольга Ігорівна Вовкo.vovk.88@gmail.comСергій Михайлович Куделкоkudelko_sm@ukr.net<p>У статті висвітлюються основні аспекти проведення щорічної краєзнавчої навчальновиробничої практики для студентів історичного факультету на базі Центру краєзнавства імені академіка П. Т. Тронька Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Проаналізовано досвід, отриманий за час існування практики. Особливу увагу присвячено проведенню практики отриманий 2020 року в умовах загальнонаціонального карантину, повʼязаного з пандемією COVID-19. З урахуванням санітарно-епідеміологічних вимог практика була проведена у дистанційному режимі, що вимагало від її керівників розробки нових форм роботи зі студентами. Вказано на ефективність цих форм та можливість їхнього застосування і в майбутньому.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17654Дистанційна освіта в умовах глобальної пандемії2021-08-04T13:12:10+00:00Арменуі Гагіківна Галстянgal_armish@yahoo.com<p>Стаття присвячена прискоренню і вдосконаленню процесу формування онлайн навчання в звʼязку з поширенням пандемії в усьому світі. Враховуючи технологічний розвиток 21 століття, процес переходу до дистанційного навчання, на жаль, виявився не таким простим, як прогнозувався. Встановивши основні труднощі дистанційної форми навчання, автор пропонує певні рішення, виділяє різні способи проведення дистанційного навчання і, нарешті, пропонує різноманітні методи для мотивації і підтримки студентів, які з небажанням продовжують навчання у віртуальному середовищі.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17655Організація освітнього процесу в умовах карантину: досвід кафедри педіатрії2021-08-04T13:12:12+00:00Ганна Володимирівна Летягоannalet@ukr.netВіктор Олександрович ІщенкоVicshenko@vodafone.uaВʼячеслав Григорович Чернуськийpediatrics@karazin.uaОльга Львівна Говаленковаgovalenkova@ukr.netСвітлана Рафаїлівна Толмачоваpediatrics@karazin.ua<p>Описано загальні особливості викладання навчальних дисциплін в умовах карантину. Наведено приклади технологічних можливостей забезпечення безперервного інтернет-звʼязку, необхідного для організації дистанційного навчання. Проаналізовано досвід викладачів кафедри педіатрії з організації дистанційного навчання.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17657Проблеми дистанційного навчання в період пандемії COVID-192021-08-04T13:12:13+00:00Ольга Олександрівна СалунOlga.salun87@gmail.comОлена Леонідівна ПавловаRlena1989@gmail.comКіра Віталіївна Вовкvovkkira1970@gmail.comОлена Олександрівна Гайдуковаelena.gaydukova81@gmail.comЄвген Якович Ніколєнкоe.nokolenko.mail@gmail.com<p>Розглянуто перспективи дистанційної освіти у світі й Україні. Проаналізовано основні проблеми, з якими зіткнулися викладачі під час вимушеного переходу на дистанційну освіту в умовах пандемії COVID-19.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17658Дистанційна форма навчання як інноваційний підхід до викладання англійської мови у закладах вищої освіти2021-08-04T13:12:14+00:00Олена Геннадіївна Сапруноваsaprunovaelena19@gmail.com<p>Уточнено сутність терміна «інновація» та поняття «дистанційне навчання»; проаналiзовано шляхи вдосконалення навчального процесу за допомогою дистанційної форми навчання англійської мови в закладах вищої освіти; розкрито переваги та труднощі дистанційного навчання; теоретично обґрунтовано основні дидактичні пiдходи до вивчення англійської мови за умови реалізації дистанційного навчання; зроблено висновки щодо впровадження освітніх технологій дистанційної форми навчання на факультеті іноземних мов Каразінського університету.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17659Практичні аспекти застосування web-ГІС технологій і даних дистанційного зондування у навчанні2021-08-04T13:12:15+00:00Андрій Борисович Ачасовachasov.ab@gmail.com<p>Проаналізовано значення інтернет-технологій під час підготовки студентів екологічних спеціальностей. Визначено, що із найзручніших сайтів, що надають доступ до безкоштовних сучасних космічних знімків, є Sentinel Hub, що репрезентує європейський проєкт глобального моніторингу навколишнього середовища і безпеки Copernicus. Sentinel Hub є web-ГІС платформою, яка дозволяє не лише переглядати багатоспектральні космічні знімки на будь-яку територію, але й надає можливості стосовно їх первинного аналізу. Наведено приклади практичного застосування знімків Sentinel для вирішення екологічних завдань і покращення професійної підготовки студентів-екологів.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17660Досвід застосування ігрового турніру як освітньої технології у процесі викладання соціологічних дисциплін2021-08-04T13:12:16+00:00Олександр Сергійович Голіковa.s.golikov@gmail.comОлександра Олександрівна Дейнекоsnosocio@gmail.com<p>Репрезентовано ігровий турнір як освітню технологію; проаналізовано основні компоненти та особливості реалізації ігрового турніру у двох його модифікаціях – спрощеній та традиційній; визначено структурні компоненти та процесуальні особливості кожної модифікації; розкрито переваги освітньої технології ігрового турніру на прикладі викладання соціологічних дисциплін; наведено конкретний практичний досвід використання цієї освітньої технології; сформульовано висновки щодо можливостей та обмежень її застосування у практиці викладання соціально-гуманітарних дисциплін; обґрунтовано висновок про необхідність покрокового запровадження спрощеної та традиційної модифікацій ігрових турнірів в освітній процес.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17666Віртуальний практикум із фізики2021-08-04T13:12:17+00:00Володимир Миколайович Дубовикvdubovyk3753@gmail.comВолодимир Павлович Пойдаvppoyda@ukr.netДіана Євгенівна Милаd-angel97@rambler.ru<p>Розглянуто використання в освіті нових інформаційних технологій, які суттєво впливають на зміст, методи й організацію освітнього процесу. Показано використання сучасних методів компʼютерного моделювання під час вивчення курсу загальної фізики. Наведено розробки щодо чисельного моделювання фізичних явищ, експериментальне дослідження яких у реальних умовах є неможливим або дуже складним із технічних причин.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17667Впровадження інформацiйно-комунiкацiйних технологій в освітній процес2021-08-04T13:12:18+00:00Сергій Васильович Дядюнdaulding@ukr.net<p>Інформаційні технології значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. Інтенсифікація навчання, що характеризується збільшенням обсягу навчального матеріалу та зменшенням часу на його засвоєння, потребує пошуку ефективних методів навчання, засобів контролю рівня опанування знань, які б значно підвищували якість навчання. Зараз якісне викладання дисциплін неможливо здійснювати без використання тих можливостей, що надають компʼютерні технології. Застосування компʼютерів та інших гаджетів в освіті спричинило появу нового покоління інформаційних освітніх технологій, що дають змогу підвищити якість навчання, створити нові засоби впливу, а педагогам – ефективніше взаємодіяти зі студентами. Нові інформаційні освітні технології на основі компʼютерних засобів дозволяють значно підвищити ефективність навчання. Надано всебічний аналіз сучасного стану інформаційно-комунікаційних технологій у вищій освіті України й запропоновано засоби вирішення методичних та організаційних проблем інформатизації освіти.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17668Конструктор алгоритмів: інструмент вивчення та навчання алгоритмам2021-08-04T13:12:20+00:00Ірина Тимофіївна Зарецькаzaretskaya@karazin.uaАндрій Радченкоwsooh16@gmail.comОлексій Мінаєвalexlm555555@gmail.com<p>У цій роботі подано середовище для розробки, редагування, трасування й виконання, збереження та завантаження алгоритмів у формі блок-схем. Воно може бути застосоване у будь-якому навчальному процесі під час вивчення основ алгоритмів. Наведені модель вимог, дизайн системи, а також його реалізація. Подано два модулі: модуль викладача для наповнення системи завданнями щодо створення алгоритмів та їх рішеннями у формі блоксхем; модуль учня для вирішення цих проблем під час розробки та трасування алгоритмів і отримання навичок у конструюванні алгоритмів.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17669Інтеграція CLIL у доуніверситетську підготовку іноземних студентів2021-08-04T13:12:21+00:00Інна Василівна Коренєваikorenieva@gmail.comСвітлана Андріївна Безпалаsveta.supreme@gmail.com<p>Розглянуто актуальне питання сьогодення – предметно-мовне інтегроване навчання іноземних студентів в Україні; проаналізовано сучасний стан і проблеми перекладу і викладання предметів для підготовки студентів-іноземців медичної спеціальності англійською мовою; розкрито переваги та недоліки використання викладачами інструментів для автоматизованого перекладу; зроблено висновки, що мова може бути не метою, а засобом вивчення іншого предмета, але тільки за умови грамотного використання викладачем інструментів предметномовного інтегрованого навчання. </p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17670Підготовка фахівців-геологів на краєзнавчій основі в умовах Харківщини2021-08-04T13:12:22+00:00Марія Володимирівна КосмачоваKosmachovamv@gmail.comВолодимир Георгійович Космачовkosmachov@karazin.ua<p>Обґрунтовано необхідність краєзнавчої підготовки геологів із використанням геологічних памʼяток природи шляхом проведення навчальних практик, геотурів і вивчення регіональної експозиції Музею природи Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Ця інформація – про варті уваги в освітньому плані палеонтологічні й мінералогічні компоненти геологічних памʼяток природи Харківщини. Підкреслено суттєву роль геотурів і польових практик, особливо – на Камʼянському полігоні, для успішного засвоєння навчальних дисциплін геологічного напряму. Практичне вивчення краєзнавчих обʼєктів Харківщини сприятиме підготовці фахівців-геологів на високому рівні.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17671К изучению русских мягких согласных2021-08-04T13:12:23+00:00Тетяна Іванівна Курилюкtatiana.kurilyuk@gmail.com<p>В статье рассматриваются основные трудности, возникающие при обучении студентовнефилологов первого курса, для которых родной язык – узбекский. Подчеркнуто, что знание отличительных особенностей фонетической системы и морфологии узбекского языка позволяет выбрать нужные упражнения и правильно организовать учебную деятельность.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17672Платформи й мобільні додатки для створення та використання контенту із технологією доповненої реальності в освітньому процесі2021-08-04T13:12:24+00:00Дмитро Вадимович Мацокінdmytromatsokin@gmail.comІрина Миколаївна Пахомоваinpakhomova@ukr.net<p>Розглянуто можливості використання доповненої реальності в освітньому процесі. Надано інформацію про найзручніші платформи (сервіси) та мобільні додатки, за допомогою яких можна створювати нові або впроваджувати вже наявні дидактичні матеріали із доповненою реальністю для занять у середній та вищій школах. Зазначено важливість формування інформаційно-цифрової та STEM-компетентностей студентів у процесі практико-орієнтованого навчання. Запропоновано авторський мобільний додаток із доповненою реальністю «Electricity AR». Розглянуто базові кроки для створення мобільного додатка із доповненою реальністю у системі Unity. </p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17673Дискусійний кіноклуб як форма інтелектуального дозвілля студентів закладу вищої освіти2021-08-04T13:12:25+00:00Наталя Георгіївна Нісаноглуnatnisanoglu@gmail.comСвітлана Геннадіївна Мунтянsvitlanamuntian@gmail.com<p>Стаття присвячена розгляду дискусійного кіноклубу як ефективної форми роботи зі студентами закладів вищої освіти у контексті реалізації цілей медіаосвіти. Проаналізовано діяльність кіноклубу у виші із зануренням в іншомовне середовище. Зʼясовано, що діяльність кіноклубу такого типу сприяє формуванню моральних якостей студентів і розвитку їхньої іншомовної комунікативної компетентності.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17675Формування й розвиток критичного мислення – основа підготовки сучасного спеціаліста2021-08-04T13:12:26+00:00Тодор Васильович Сандулякtodorsandulyak@gmail.com<p>Підкреслено, що важливою проблемою особистісного формування спеціаліста в сучасних умовах використання електронних засобів навчання є розвиток критичного мислення. Констатовано недостатню дидактичну та психологічну підготовку сучасних викладачів щодо формування й розвитку критичного мислення спеціалістів у неонатології. Обґрунтовано необхідність та наведено досвід цілеспрямованого створення й використання кейсів обміркованої та підготовленої сукупності методів і засобів організації та змісту навчання, методів оцінювання навчальних досягнень слухачів для кожної теми, створення навчального середовища і гуманістичної атмосфери спілкування під час занять, що дають змогу сформувати й розвивати критичне мислення та набути професійних компетентностей спеціаліста з неонатології.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17676Формування професійних компетентностей майбутніх вчителів біології у процесі викладання курсу «Структурна ботаніка» 2021-08-04T13:12:27+00:00Ольга Олександрівна Авксентьєваavksentyeva@karazin.uaЮлія Юріївна Юхноyu.yu.yukhno@karazin.ua<p>Проаналізовано формування загальних та професійних компетентностей майбутніх вчителів біології у процесі викладання курсу «Структурна ботаніка», а також різні форми, методи та прийоми формування професійних компетентностей. Наведено конкретні приклади їхнього формування у разі засвоєння студентами теоретичного змісту курсу, міжпредметних звʼязків навчальної дисципліни, лабораторного практикуму, навичок мікротехніки, проєктного навчання під час виконання ІНДЗ, роботи в межах дистанційного курсу, особливостей підготовки до роботи майбутніх вчителів біології з обдарованою молоддю, методичних засад роботи із забезпечення матеріальної бази школи для створення ботанічного кабінету, основи роботи з популяризації знань з біології рослин тощо. Обговорюються питання формування професійних компетентностей для підготовки вчителів біології в умовах модернізації сучасної школи.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17677Педагогические направления подготовки учителей основ здоровья2021-08-04T13:12:28+00:00Марія Степанівна Гончаренкоm.goncharenko@karazin.ua<p>Обоснована системно-синергетическая подготовка учителей основ здоровья, включающая новые педагогические технологии; раскрыты глубины понимания значимости таких профессиональных подходов, как холистический, личностный, системный, акмеологический, аксиологический, деятельностный, личностно ориентированный, рефлексивный и компетентностный; сделаны выводы относительно необходимости внедрения системно-синергетического подхода в высшее профессиональное образование Украины.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c) https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17678Проблеми підготовки фахівців за спеціальністю «Середня освіта (Біологія та здоровʼя людини)»2021-08-04T13:12:29+00:00Ольга Валентинівна Таглінаo.v.taglina@ukr.net<p>Сформульовано основні проблеми підготовки фахівців за спеціальністю «Середня освіта», проаналізовано «Тимчасові стандарти вищої освіти» й «Освітні професійні програми» за спеціальністю «Середня освіта (Біологія та здоровʼя людини)», зроблено висновки щодо сучасного стану підготовки таких фахівців.</p>2020-12-28T00:00:00+00:00Авторське право (c)