Corporate social responsibility in the international business

  • Татьяна Шевченко
Keywords: corporate social responsibility, economic school, international business, strategy,

Abstract

The article considers the peculiarities of corporate social responsibility in international business. The approaches of different economic schoolsto the definition of corporate social responsibility are analized.

The article consideres the practice of implementation of corporate social responsibility, both foreign and domestic enterprises;identifies the cause of the weak development of social responsibility of Ukrainian enterprises.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Официальный сайт The Coca–Cola Company [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.coca–colacompany.com/stories/sustainable–agriculture–commitment

Официальный сайт The Organisation for Economic Co–operation and Development (OECD) [Электронный ресурс]. – Режим доступа : www.oecd.org/daf/investment/guidelines

Официальный сайт Группа СКМ [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.sustainability.scm.com.ua/ru/about_scm/

Гэлбрейт Джон Кеннет. Экономические теории и цели общества / Джон Кеннет Гэлбрейт. – М. : Прогресс, 1976. – 405 с.

Кейнс Дж. М. Общая теория занятости, процента и денег / Дж. М. Кейнс ; пер. с англ. общ. ред. и предисл. А. Г. Милейковского, И. М. Осадчей. – М. : Прогресс, 1978. – 494 с.
Кричевский Н. А. Корпоративная социальная ответственность / Н. А. Кричевский, С. Ф. Гончаров. – М. : Издательско–торговая корпорация «Дашков и Ко», 2007. – 216 с.

Маркс К. Сочинения. Т. 46. Ч. 1: Экономические рукописи 1857–1859 гг. / Карл Маркс, Фридрих Энгельс. – 2–е изд . – М. : Политиздат, 1968. – 559 с.

Маршалл А. Принципы политической экономии. Т.2 / Альфред Маршалл. – М. : Прогресс, 1984. – 310 с.

Саприкіна М. А. Корпоративна соціальна відповідальність : моделі та управлінські практики : підручник / М. А. Саприкіна та ін. – К. : ТОВ «Фарбований лист», 2011. – 480 с.

Сидоров В. И. Единство традиций и инноваций в системе трудовой мотивации трансформационной экономики / В. И. Сидоров, Т. В. Тарасенко, Т. Е. Шедякова. – Х. : Издательство ХНУ имени В. Н. Каразина, 2009. – 335 с.

Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов : / Адам Смит ; пер. с англ. науч. ред. П. Н. Клюкин ; Предисл. В. С. Афанасьев. – М. : ЭКСМО, 2007. – 957 с.
Социальная ответственность корпорации. Матеріали 5–ї Всеукраїнської науково–практичної конференції [«Корпоративна культура організації 21–го століття»], (Краматорськ, 2007 рік) [Електронний ресурс] : / П. П. Кравченко // Корпоративна культура організації 21–го століття. – 2007. – С. 26–31. – Режим доступу до журналу : http://www.masters.donntu.edu.ua/2009/fvti/kravchenko/library/tez1.htm

Трифонова И. В. Роль транснациональных корпораций в глобализации мировой экономики / И. В. Трифонова // Молодой ученый. – 2013. – №9. – С. 243–245.

Фридман М. Капитализм и свобода / Мильтон Фридман. – 1982. – 280 с.
Cited
How to Cite
Шевченко, Т. (1). Corporate social responsibility in the international business. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (4 (1144, 2), 141-144. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/4539