Creating the system of social partnership as a management mechanism in contemporary enterprises: worldwide experience and Ukrainian peculiarities

Keywords: social partnership, corporate governance, economic behavior, enterprise management, transitional economy, international business

Abstract

Більшість досліджень сфери соціальної взаємодії суб’єктів та об’єктів управління вітчизняними підприємствами присвячено опису її форм і механізмів, що функціонують у розвинених ринкових країнах, і зорієнтовано лише на їх некритичне відтворення у транзитивній економіці. Предметом дослідження у статті стало визначення відмітних особливостей становлення системи соціального партнерства на підприємствах сучасної України. Головна мета полягає у з’ясуванні потенціалу використання ними світового досвіду корпоративного менеджменту. Завдання: виокремлення особливостей поведінки різних груп суб’єктів управління підприємствами в постсоціалістичній економіці; розкриття залежностей між встановленими на приватизованих підприємствах моделями управління і соціального діалогу; опис об’єктивних обмежень і можливостей адаптації світового досвіду розбудови соціального партнерства і корпоративного управління до перехідної економіки. Фактологічну базу дослідження склали дані зовнішньої та внутрішньої звітності українських корпоративних підприємств та їх зведення Національною комісією з ЦПФР на різних етапах функціонування останніх, а методологічну – застосування системного, факторного та статистичного аналізу. Отримано такі результати: обґрунтовано необхідність першочергового урахування національно-зумовлених форм взаємодії господарських суб’єктів при формуванні інститутів управління підприємствами у посткомандному середовищі; розкрито алгоритм удосконалення різних елементів системи соціального партнерства та вироблено прогноз її впливу на оптимізацію процесу управління національними і міжнародними компаніями в економіці сучасної України.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Baranovskiy, V. G. (2017). Sovremennye globalnye problemy. M.: Aspekt Press. Vzyato s http://www.bibliocomplectator.ru/book/?id=8895

Vengher, L. A. (2007). Evoljucija formaljnykh system korporatyvnogho upravlinnja: svitovyj dosvid ta upravlinsjka praktyka. Aktualjni problemy ekonomiky, 1, 26-33.

Gryadushchiy, B. A., Petrenko, S. Ya., & Chernova, V. A. (2013). Korporativnoe upravlenie v tranzitivnoy ekonomike. Donetsk: DonUGI.

Dedov, L. A., & Tonkikh A. S. (2006). Ob instrumentakh koordinatsii korporativnykh otnosheniy. Vestnik SPbGU, 4, 46-54.

Druzhinin, N. L. (2016). Vliyanie institutsionalnoy sredy na organizatsiyu korporativnogo upravleniya (na primere Yaponii). Vestnik SPbGU, 2, 121-132.

Aleks, Settlz. (2007). Korporativnaya sotsialnaya otvetstvennost: (Obzor dokladov II-y Mezhdunarodnoy konferentsii «Korporativnoe upravlenie i ustoychivoe razvitie biznesa: strategicheskie roli sovetov direktorov). Korporativnye finansy, 4, 94-96. Vzyato s http://www.ecsocman.edu.ru/cfjournal/msg/319148.html

Kudinova, M. M. (2000). K voprosu ob usovershenstvovanii natsionalnoy modeli korporativnogo upravleniya. Biznes-Inform, 8, 112-116.

Mirkin, Ya. (2000). Traditsionnye tsennosti naseleniya i fondovyy rynok. Rynok tsennykh bumag, 7, 33-36.

Gholikov, V. I. (Red.). (2013). Rozvytok korporatyzmu i korporatyvnykh vidnosyn v ekonomici Ukrajiny. K.: IEP.

Utkin, A. I. (2009). Budushchee glazami natsionalnogo soveta po razvedke SShA: globalnye tendentsii do 2025 g. Izmenivshiysya mir. M.: In-tut ekonomicheskoy strategii.

Filipchenko, A. S., & Budkin, V. S. (2012). Svitova ekonomika: pidruchnyk. K.: Lybidj.

Hofstede, G., Hofstede, J., & Minkov, M. (2010). Cultures and Organisations: Software of the Mind (3rd ed.). New York: McGraw-Hill.

Geert Hofstede. (n.d.). “What about Ukraine?” – Geert Hofstede Eye on Ukraine. Retrieved from https://geert-hofstede.com/ukraine.html

Published
2019-10-07
Cited
How to Cite
Lazarenko, V. (2019). Creating the system of social partnership as a management mechanism in contemporary enterprises: worldwide experience and Ukrainian peculiarities. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (9), 50-56. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2019-9-06