ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ ПРИ РОБОТІ КРАНОВИХ ХОДОВИХ КОЛІС С ЕЛАСТИЧНИМИ ВСТАВКАМИ
Анотація
В статті розглянуто експериментальні дослідження динамічних зусиль, які виникають при пересуванні вантажного візка мостового крана Кранові колеса являються найбільш швидко зношуваним елементом крана. Зменшення їх довговічності приводе до збільшення витрат на ремонт і простоїв крана. Тому, підвищення довговічності кранових ходових коліс являється актуальною задачею сучасного кранобудування. Всі конструкції ходових коліс досить жорсткі і не сприймають поштовхи і перекоси виникаючі при відхиленні рейкового шляху від рекомендованих значень і приводять до значного зносу реборд і рейок.
Для порівняння буди вибрані суцільні ходові колеса двохребордні з циліндричним ободом, які застосовуються практично на всіх мостових кранах і колеса нової конструкції, які складаються з трьох шарів і мають еластичну вставку, яка виготовлена із спеціальної гуми.
Для перевірки отриманих раніше теоретичних даних був проведений експеримент на мостовому крані вантажопідйомністю 5 т., прогоном 22,5 м., висотою підйому 8 м., режимом роботи 7 К. Дослідження вібраційного стану проводилось на балці крану по середині прольоту, на осі веденого колеса візка крану з еластичною вставкою та на осі приводного колеса візка крану звичайної конструкції.
Аналіз отриманих рішень показав, що при застосуванні ходового колеса з еластичною вставкою динамічні фактори при пересуванні вантажного візка зменшуються. Проведено аналіз закономірності формування вібраційних ознак в різних точках конструкції мостового крана. Запропонована конструкція і методика розрахунку ходового колеса з еластичною вставкою дозволяє підвищити його експлуатаційну надійність.
Завантаження
Посилання
Haniszewski, T., 2017. Modeling the dynamics of cargo lifting process by overhead crane for dynamic overload factor estimation. Journal of vibroengineering. Vol. 19, Issue 1, pp. 75–86. DOI https://doi.org/10.21595/ jve.2016.17310.
Slepugnikov E. 2015. Vyznachenna dynamichnyh navantaqen pre peresuvany vantaqnogo vizka mostovogo krana. Mashinobuduvanny. №16, pp.34-37.
Romacevych , Y., Loveikin, V. , Stekhno, O., 2019. CLOSED-LOOP OPTIMAL CONTROL OF A SYSTEM „TROLLEY - PAYLOAD”. UPB Scientific Bulletin, Series D: Mechanical Engineering. Vol. 81, Issue 2, pp. 5–12.
Franchuk, V.P., Ziborov, K.A., Krivda, V.V., Fedoriachenko, S.O., 2017. On wheel rolling along the rail regime with longitudinal load. Naukovyi Visnyk NHU, № 3, pp. 62–67.
Markine, V., Mashal, A , Ren, M., 2018. Effect of wheel–rail terface parameters on contact stability in explicit finite element analysis. Proc IMechE, Part F: J Rail and Rapid Transit. Vol. 232 (6), рр. 1879-1894. DOI: 10.1177/0954409718754941.
Konowrocki, R., Chojnacki, A. 2020. Analysis of rail vehicles’ operational reliability in the aspect of safety against derailment based on various methods of determining the assessment criterion. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability Vol. 22, No.1, pp. 73–85. http://dx.doi.org/10.17531/ein.2020.1.9.
Ma, Y., Markine, V., Mashal A., et al., 2017. Improving performance of finite element simulations on wheel-rail interaction using a coupling strategy. Proc IMechE, Part F: J Rail and Rapid Transit. doi: 10.1177/ 0954409717745983.
Raksha, S.V., Anofriev, P.G., Bohomaz, V.M., Kuropiatnyk, O.S., 2019. Mathematical and S-models of cargo oscillations during movement of bridge crane. Naukovyi Visnyk NHU, № 2, pp. 108–115.
Artamonov D. 2017. Modernizaziya mehanizma peredviqeniya teleqki mostovogo krana. Molodoy issledovatel.V,5(8), pp.12-16.
Fidrovska N., Slepuzhnikov E., Perevoznik I., 2019. A contact problem solution with taking into account shear deformations. Science and Education a New Dimension. Natural and Technical Sciences, VII(23), Issue 193, pp. 80–81. https://doi.org/10.31174/SEND-NT2019-193VII23-20.
Slepuzhnikov E., 2016. Raschet trehsloynoy zilindricheskoy konstrukzii. Gornaya mehanika I mashinobuduvannya . №1. pp. 62–65.
Fidrovska N., Slepugnikov E., Chernishenko A. 2015. Dinamichni navantaqennya hodovih kolis s gumovimi vstavkami. Mashinobuduvannya, №15, с. 87–91.