Використання інтерв’ю по компетенціях для оцінки soft skills на публічній службі
Анотація
Статтю присвячено дослідженню використання інтерв’ю по компетенціях для оцінки soft skills у процесі добору персоналу на публічну службу в Україні. Встановлено, що ефективне функціонування державних органів в умовах постійних змін і викликів вимагає від службовців не лише професійних знань, а й відповідних особистісних якостей та гнучких навичок. Здійснено аналіз чинного українського законодавства, зокрема Закону України «Про державну службу» та нормативно-правових актів Національного агентства з питань державної служби. Розглянуто міжнародний досвід використання поведінкового інтерв’ю, зокрема у країнах ЄС та США, що демонструє високий рівень ефективності цього методу для об’єктивної та всебічної оцінки кандидатів.
Визначено основні переваги та потенційні виклики використання цього методу в українських умовах, запропоновано конкретні шляхи їх подолання: розробку профілів компетентностей, навчання членів конкурсних комісій, забезпечення прозорості процедур оцінювання та поєднання інтерв’ю з іншими методами оцінки. Зроблено висновок, що запровадження компетентнісного інтерв’ю сприятиме підвищенню якості кадрового добору на державну службу та забезпечить професійну і результативну діяльність службовців в умовах реформ.
Завантаження
Посилання
Pro derzhavnu sluzhbu: Zakon Ukrayiny vid 10 hrudnya 2015 r. № 889-VIII. (2016). Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny. № 4. St. 43. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889-19 [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennya Poryadku provedennya konkursu na zaynyattya posad derzhavnoyi sluzhby: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 25 bereznya 2016 r. № 246. (2016). Bazа danуh «Zakonodavstvo Ukrayiny». Verkhovna Rada Ukrayiny. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/246-2016-п [in Ukrainian].
Khrebtiy I. V. (2024). Metody otsinyuvannya kompetentnostey kandydativ na zaynyattya posad publichnoyi sluzhby. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, no. 6, 229–235. [in Ukrainian].
Kinsella C., Waite B. (2021). Identifying and Developing Desirable Soft Skills for Public Service. Teaching Public Administration, vol. 39(3), 337–350.
Wilson E. J. III. (2017). The Hard Job of Providing Soft Skills to Public Sector Leaders. National Academy of Public Administration. URL: https://napawash.org/press-releases/the-hard-job-of-providing-soft-skills-to-public-sector-leaders
U.S. Office of Personnel Management. Structured Interviews: Guidance and Tips. OPM.gov. URL: https://www.opm.gov/policy-data-oversight/assessment-and-selection/structured-interviews/
EPSO’s Competency Framework. – European Personnel Selection Office, 2022. URL: https://eu-careers.europa.eu/en/documents/epsos-competency-framework
Easdown L. J., Shinkle E. P., Small L., Algren J. (2005). The behavioral interview, a method to evaluate ACGME competencies in resident selection: a pilot project. Journal of Education in Perioperative Medicine. vol. 7(1). URL: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/ (PMID: 27175425)
Arizona Department of Administration. (2020). Structured Behavioral Interviews:
HR Best Practices. URL: https://hr.az.gov/structured-behavioral-interviews
Christopher J. Hartwell a, Clark D. Johnson b, Richard A. Posthuma. (2019). Are we asking the right questions? Predictive validity comparison of four structured interview question types. Journal of Business Research, 122–129. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.03.026