РОЗВИТОК АЛЬТЕРНАТИВНИХ ФОРМ ВЛАШТУВАННЯ ДІТЕЙ-СИРІТ ТА ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ, В ХОДІ РЕАЛІЗАЦІЇ ЛЮДИНОЦЕНТРИСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ПІКЛУВАННЯ ПРО ДІТЕЙ

  • Жанна Бойко заступник керівника апарату Східного апеляційного господарського суду, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-4077-7853
Ключові слова: державна політика, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, людиноцентризм, людський капітал, інституційний догляд, альтернативні форми сімейного виховання дітей

Анотація

Стаття присвячена дослідженню окремих напрямків реалізації державної політики у сфері утримання та виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, через реформування системи інституційного догляду та розвиток альтернативних форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Авторка обґрунтувала необхідність реформування системи інституційного догляду та пріоритетність заміни такого способу влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування, на альтернативні форми сімейного виховання, що забезпечить формування людиноорієнтованої державної політики, згідно з якою дитина, її права і інтереси, є основною цінністю. Стратегічним же результатом впровадження такої політики стане формування «людського капіталу» як фундаментальної складової сучасного суспільства Української держави.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Konstytutsiia Ukrainy [Constitution of Ukraine] (1996). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, no. 30, st. 141. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#.

Liekh, T.A. (2012). Kontseptsiia formuvannia ta vidtvorennia liudskoho kapitalu [The concept of formation and reproduction of human capital]. Efektyvna ekonomika - Efficient economy, 2. URL: http://nbuv.gov.ua UJRN/efek_2012_2_7/ [in Ukrainian].

Bell, D. (1999). Gryadushchee postindustrialnoe obshchestvo [The future post-industrial society]. Opyt socialnogo prognozirovaniya [Experience of social forecasting]. Moscow: Academia [in Russian].

Mishyn, Yu.R. (2013). Liudskyi kapital u systemi kapitalu postindustrialnoho suspilstva [Human capital in the capital system of post-industrial society]. Derzhava ta rehiony - State and regions. Ser.: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo. - Ser.: Economics and Entrepreneurship, no 5 (74). 34–37 [in Ukrainian].

Iliash, O.I. (2008). Otsinka rozvytku liudskoho kapitalu Ukrainy [Assessment of human capital development in Ukraine]. Ekonomika i rehion - Economy and region, no. 3 (18), 141–145 [in Ukrainian].

Reforma internatnykh zakladiv (deinstytutsializatsiia) [Reform of boarding schools (deinstitutionalization)]. URL: https://www.adm-km.gov.ua/?page_id=40310 [in Ukrainian].

Belous, O.V. (2009). Problemy socialnoj adaptacii detej-sirot [Problems of social adaptation of orphans]. Socialnaya adaptaciya detej-sirot i detej, ostavshihsya bez popecheniya roditelej, v sisteme podgotovki socialnyh pedagogov: sb. nauch. statej - Social adaptation of orphans and children left without parental care in the system of training social educators: sat. scientific articles, 14–21. Armavir: Red.-izd. centr AGPU [in Russian].

Mudrik, A.V. (2007). Socialnaya pedagogika [Social pedagogy]. [6-e izd., pererab. i dop.]. Moscow [in Russian].

Montessori, M. (1913). Dom rebyonka. Metod nauchnoj pedagogiki. [Children's home. Method of scientific pedagogy]. Moscow: Zadruga [in Russian].

Pro Natsionalnu stratehiiu reformuvannia systemy instytutsiinoho dohliadu ta vykhovannia ditei na 2017-2026 roky ta plan zakhodiv z realizatsii yii I etapu [On the National Strategy for Reforming the System of Institutional Care and Upbringing of Children for 2017–2026 and the action plan for its implementation of the first stage]: rozporiadzhennia Kabinetu ministriv Ukrainy № 526-r vid 9 serpnia 2017 r. (2017). URL: https: //zakon.rada. gov.ua/laws/show/526-2017-%D1%80#Text.

Pro Osvitu [On Education]: Zakon Ukrainy (2017). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, no. 38–39, st. 380. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.

Опубліковано
2022-07-04
Розділ
Соціальні та гуманітарні складові суспільного розвитку.