УДОСКОНАЛЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ: СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНИЙ ПІДХІД

  • Наталія Михайлівна Гришина Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Харків https://orcid.org/0000-0002-3125-6741
Ключові слова: Болонський процес; студентоцентроване навчання; якість вищої освіти; європейські стандарти; стейкхолдери; навчальні програми

Анотація

Узагальнено концептуальні засади студентоцентрованого навчання як парадигми Болонського процесу; розглянуто підходи до визначення критеріїв успішності втілення студентоцентрованої моделі у вітчизняних закладів вищої освіти та окреслено низку дискусійних питань, які виникають під час її впровадження; сформульовано пропозиції щодо вдосконалення системи забезпечення якості освіти вітчизняних закладів вищої освіти на засадах студентоцентризму.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Наталія Михайлівна Гришина, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Харків

к.держ.упр., доц., заступник начальника
відділу з координації наукової роботи та докторантури,
ХарРІ НАДУ, м. Харків

Посилання

Akademichnyi reitynh zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy III, IV rivniv akredytatsii «Top–200 Ukraina 2019». URL: http://www.euroosvita.net/index.php/?category=1&id=6091 [in Ukrainian].

Vprovadzhennia lokalnykh system upravlinnia yakistiu v ukrainskykh universytetakh: Analitychnyi zvit. T.V. Finikov, V.I. Tereshchuk (Eds.). (2018). Kyiv: Takson [in Ukrainian].

Grybko, O.V. (2019). Stvorennia reitynhovykh system v universyteti: dosvid SShA dlia Ukrainy [Creation of rating systems at the university: US experience for Ukraine]. Derzhavne budivnytstvo, 1. DOI: https://doi.org/10.34213/db.19.01.09. URL: http://db.journal.kharkiv.ua/ index.php/db/article/view/36 [in Ukrainian].

Maistruk, S. Chomu ukrainska osvita ne hotuie do potreb suchasnoho rynku pratsi. URL: https://tyzhden.ua/Economics/173301 [in Ukrainian].

Matviishyn, I. Khochete zminyty vyshchu osvitu? Zapytaite u robotodavtsiv, yak same. URL: http://tvoemisto.tv/news/hochete_zminyty_vyshchu_osvitu_zapytayte_u_robotodavtsiv_yak_ same_81303.html [in Ukrainian].

Mishchenko, T.O., Stadnik, N.V. (2017). Studentotsentrychne navchannia yak vektor rozvytku humanitarnoi paradyhmy osvity [Studentcentric study as development vector for education humanity paradigm]. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity, issue. 17, 32–37 [in Ukrainian].

Monitorynh intehratsii ukrainskoi systemy vyshchoi osvity v Yevropeiskyi prostir vyshchoi osvity ta naukovoho doslidzhennia: monitorynh. doslidzh.: Analitychnyi zvit. T.V. Finikov, V.I. Tereshchuk (Eds.). (2014). Kyiv: Takson [in Ukrainian].

Rashkevych, Yu. (2014) Bolonskyi protses ta nova paradyhma vyshchoi osvity [Bolognia process as a new paradigm for high education]. Lviv [in Ukrainian].

Revenko, T.V. (2018). Sutnist ta osnovni skladnyky osvitnoho protsesu u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [The essence and main parts of educational process in high education institutions in Ukraine]. Teoriia ta praktyka derzhavnoho upravlinni, issue 3 (62), 44–53 [in Ukrainian].

Sinelnikova, N.O. (2015). Studentotsentrovane navchannia yak dominanta rozvytku vyshchoi osvity [Studentcentric education as main feature of high education development]. Vyshcha osvita Ukrainy, 3, 211–215 [in Ukrainian].

Soroka, Yu. (2013). Vyklyky ta perspektyvy studentotsentrovanoi osvity. Sotsiolohiia ta suspilstvo: vzaiemodiia v umovakh kryzy. II konhres SAU: tezy dop. (Kharkiv, 17–19 zhovtnia 2013 r.). Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina, 179–181 [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-12-21
Розділ
Соціальні та гуманітарні складові суспільного розвитку.