УДОСКОНАЛЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ: СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНИЙ ПІДХІД
Анотація
Узагальнено концептуальні засади студентоцентрованого навчання як парадигми Болонського процесу; розглянуто підходи до визначення критеріїв успішності втілення студентоцентрованої моделі у вітчизняних закладів вищої освіти та окреслено низку дискусійних питань, які виникають під час її впровадження; сформульовано пропозиції щодо вдосконалення системи забезпечення якості освіти вітчизняних закладів вищої освіти на засадах студентоцентризму.
Завантаження
Посилання
Akademichnyi reitynh zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy III, IV rivniv akredytatsii «Top–200 Ukraina 2019». URL: http://www.euroosvita.net/index.php/?category=1&id=6091 [in Ukrainian].
Vprovadzhennia lokalnykh system upravlinnia yakistiu v ukrainskykh universytetakh: Analitychnyi zvit. T.V. Finikov, V.I. Tereshchuk (Eds.). (2018). Kyiv: Takson [in Ukrainian].
Grybko, O.V. (2019). Stvorennia reitynhovykh system v universyteti: dosvid SShA dlia Ukrainy [Creation of rating systems at the university: US experience for Ukraine]. Derzhavne budivnytstvo, 1. DOI: https://doi.org/10.34213/db.19.01.09. URL: http://db.journal.kharkiv.ua/ index.php/db/article/view/36 [in Ukrainian].
Maistruk, S. Chomu ukrainska osvita ne hotuie do potreb suchasnoho rynku pratsi. URL: https://tyzhden.ua/Economics/173301 [in Ukrainian].
Matviishyn, I. Khochete zminyty vyshchu osvitu? Zapytaite u robotodavtsiv, yak same. URL: http://tvoemisto.tv/news/hochete_zminyty_vyshchu_osvitu_zapytayte_u_robotodavtsiv_yak_ same_81303.html [in Ukrainian].
Mishchenko, T.O., Stadnik, N.V. (2017). Studentotsentrychne navchannia yak vektor rozvytku humanitarnoi paradyhmy osvity [Studentcentric study as development vector for education humanity paradigm]. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity, issue. 17, 32–37 [in Ukrainian].
Monitorynh intehratsii ukrainskoi systemy vyshchoi osvity v Yevropeiskyi prostir vyshchoi osvity ta naukovoho doslidzhennia: monitorynh. doslidzh.: Analitychnyi zvit. T.V. Finikov, V.I. Tereshchuk (Eds.). (2014). Kyiv: Takson [in Ukrainian].
Rashkevych, Yu. (2014) Bolonskyi protses ta nova paradyhma vyshchoi osvity [Bolognia process as a new paradigm for high education]. Lviv [in Ukrainian].
Revenko, T.V. (2018). Sutnist ta osnovni skladnyky osvitnoho protsesu u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [The essence and main parts of educational process in high education institutions in Ukraine]. Teoriia ta praktyka derzhavnoho upravlinni, issue 3 (62), 44–53 [in Ukrainian].
Sinelnikova, N.O. (2015). Studentotsentrovane navchannia yak dominanta rozvytku vyshchoi osvity [Studentcentric education as main feature of high education development]. Vyshcha osvita Ukrainy, 3, 211–215 [in Ukrainian].
Soroka, Yu. (2013). Vyklyky ta perspektyvy studentotsentrovanoi osvity. Sotsiolohiia ta suspilstvo: vzaiemodiia v umovakh kryzy. II konhres SAU: tezy dop. (Kharkiv, 17–19 zhovtnia 2013 r.). Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina, 179–181 [in Ukrainian].