Медіапотенціал публічних подій як об’єкт журналістської рефлексії

  • О. Д. Зіненко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: комунікація, публічні події, медіа, медіапотенціал, мас-медіа

Анотація

У статті окреслено поле теоретичного дослідження публічних подій як об’єкта міждисциплінарного дискурсу, визначено зміст та структурні характеристики поняття «публічна подія» крізь оптику концепції родових процедур Алена Бадью та соціального аналізу П’єра Бурдьє; закцентовано увагу на необхідності розробки узагальненої методології вивчення публічних подій в сучасній Україні; намічено перспективи розвитку традиційних та нових медіа в контексті реалізації медіапотенціалу публічних подій культурно-дозвіллєвої та просвітницької тематики. Автор пропонує розглядати публічні події як репрезентативне / детермінантне / каталізуюче середовище, яке в період суспільних трансформацій актуалізує комунікаційні розриви та відкриває новий простір для журналістських інтерпретацій.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Античні поетики. Арістотель. Поетика. Псевдо-Лонгін. Про високе. Горацій. Про поетичне мистецтво / упоряд. М. Борецький, В. Зварич. — К. : Грамота, 2007. — 168 с.

2. Бадью А. Манифест философии / Ален Бадью ; пер. с фр. — СПб. : Machina, 2003. — 184 c.

3. Бергер П. Социальное конструирование реальности. Трактат по социологии знания / П. Бергер, Т. Лукман ; пер. с фр. Е. Руткевич. — М. : Медиум, 1995. — 323 с.

4. Бодрийяр Ж. Прозрачность зла [Электронный ресурс] / Жан Бодрийяр ; пер. с фр. — Режим доступа : http://royallib.ru/author/bodriyyar_gan.html.

5. Бурдье П. Социология социального пространства / Пьер Бурдье ; пер. с фр. / отв. ред. Н. А. Шматко. — СПб. : Ин-т. эксперим. социологии ; Алетейя, 2007. — 288 с.

6. Генкин Д. М. Массовые празники / Д. М. Генкин. — М. : Просвещение, 1975. — 70 с.

7. Жлобологія : мистецько-культурологічний проект / авт. та куратор проекту Антін Мухарський. — К. : НАШ ФОРМАТ, 2015. — 384 с.

8. Злобіна Т. Що означають всесвітні протести проти Трампа та чому їх не було в Україні? [Електронний ресурс] / Т. Злобіна // Українська правда. — 2017. — 26 січня. — № 14. — Режим доступу : http://life.pravda.com.ua/columns/2017/01/26/222277/.

9. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації / Деніс Мак-Квейл ; пер. з англ. О. Возьна, Г. Сташків. — Львів : Літопис, 2010. — 538 с.

10. Маклюэн Г. М. Понимание медиа: внешнее расширение человека / Герберт Маршалл Маклюэн ; пер. с англ. В. Николаева. — М. : Гиперборея ; Кучково поле, 2007. — 464 с.

11. Різун В. В. Теорія масової комунікації : підруч. для студ. / В. В. Різун. — К. : Просвіта, 2008. — 260 с.

12. Сарна А. Я. Образ и медиум: визуальный текст в массовой коммуникации : сб. ст. / А. Я. Сарна. — Минск : Четыре четверти, 2012. — 208 с.

13. Словник української мови : в 11 т. / АН УРСР. Інститут мовознавства ; за ред. І. К. Білодіда [Електронний ресурс]. — К. : Наук. думка, 1970—1980. — Режим доступу : http://ukrlit.org/slovnyk/slovnyk_ukrainskoi_movy_v_11_tomakh.

14. Теорія і практика радянської журналістики (Основи майстерності. Проблеми жанрів) : навч. посіб. для студ. ф-ту журналістики / авт. кол. : В. Й. Здоровега [та ін.] ; під ред. В. Й. Здоровеги. — Л. : Львів. ун-т, 1989. — 328 с.

15. Четыре теории прессы / Ф. Сиберт, У. Шрамм, Т. Питерсон ; пер. с англ. М. Полевой. — М. : Нац. ин-т прессы ; Вагриус, 1998. — 225 с.

16. Чечетин А. Основы драматургии театрализованных представлений: история и теория : учеб. для студ. ин-тов культуры / А. Чечетин. — М. : Просвещение, 1981. — 192 с.

17. Яремчук О. Класика німецької журналістики: графиня Маріон Дьонгофф. Про цінності видатної публіцистки повоєнної Німеччини — у розмові з її учнем та послідовником, редактором тижневика Die Zeit Тео Зоммером [Електронний ресурс] / О. Яремчук // День. — 2015. — 6 лютого. — № 19. — Режим доступу : https://day.kyiv.ua/uk/article/media/klasyka-nimeckoyi-zhurnalistyky-grafynya-marion-dongoff.

18. Schechner R. Performance Theory. Essays on performance theory / Schechner R. — London ; New York : Routledge Classics, 2003. — 407 р.
Опубліковано
2017-12-06
Як цитувати
Зіненко, О. Д. (2017). Медіапотенціал публічних подій як об’єкт журналістської рефлексії. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (10), 65-70. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/9806
Розділ
ПРИКЛАДНІ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ