Вивчення факторів формування стресу і його вплив на процеси пам’яті у студентів-медиків i курсу. Рекомендації щодо зниження стресу і поліпшення пам’яті у студентів

Olga Sukachova, Diana Voloshyna

Анотація


Для визначення психологічних характеристик відповіді на стрес серед студентів-медиків було обстежено 77 студентів І курсу медичного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (24 юнака та 53 дівчини віком від 16 до 23 років). Дослідження показало, що для першокурсників навчання стає сильним інтелектуальним і емоційним перевантаженням. Під час роботи визначені найбільш яскраво виражені причини стресу. Виявилося, що для юнаків це відсутність підручників, а для дівчат – нездатність організувати свій розпорядок дня, сором’язливість і боязкість. Найпотужніші чинники у формуванні стресових розладів серед усіх студентів, незалежно від статі, – нерегулярний прийом їжі та велике навантаження. Показники смислової і механічної пам’яті серед дівчат були в основному вище, ніж серед юнаків. Це може свідчити про те, що дівчата більш уважні та здатні краще зосереджуватися на процесі навчальної діяльності. Розроблено алгоритм рекомендацій з надання всебічної допомоги студентам з подолання стресу і поліпшення пам’яті

Ключові слова


Stress formation factors, memory, medical students, disadaptation, recommendations, stress reducing, memory improving.

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Grigor'eva N. V. Obrazovanie kak faktor protsessa

professional'nogo samoopredeleniya molodezhi, ee

adaptatsii v sovremennykh usloviyakh [Education as a factor in the process of professional self-determination of youth, its adaptation in modern conditions]. Sotsial'naya psikhologiya XXI stoletiya [pod red. V. V. Kozlova] [Social psychology of the XXI century [ed. V. V. Kozlova]]. Yaroslavl, 2004, vol. 1, pp. 179-185. (In Russ.)

Voloshyna D. M., Sukachova O. M. Study of factors of stress formation among medical students and its gender characteristic. The Collection of Humanitarian Studies, 2016, no. 3. Available at: http://j-chr.com/ (accesse 23.01.2017).

Henning K., Ey S., Shaw D. Perfectionism, the imposterphenomenon and psychological adjustment in medical, dental, nursing and pharmacy students. Med Educ. 1998, no. 32, pp. 4 56-464.

Helmers K. F., Danoff D., Steinert Y., Leyton M., Young S. N. Stress and depressed mood in medical students, law students, and graduate students at McGill University. Academic Medicine, 1997, August, vol. 72,

issue 8, pp. 708-714.

Dyrbye L. N., Thomas M. R., Eacker A. [et al.] Race, ethnicity, and medical student well-being in the United States. Arch Intern Med., 2007, no. 167, pp. 2103-2109.

Yusoff M. S., Abdul Rahim A. F., Baba A. A., Ismail S. B., Mat Pa M. N., Esa A. R. The impact of medical education on psychological health of students: a cohort study. Psychol Health Med., 2013, no. 18, pp. 420-430.

Schernhammer E. S., Colditz G. A. Suicide rates among physicians: a quantitative and gender assessment (meta-analysis). Am. J. Psychiatry, 2004, no. 161, pp. 2295–2302.

Lapach S. N., Chubenko A. V., Babich P. N. Statisticheskie metody v mediko-biologicheskikh issledovaniyakh s ispol'zovaniem Excel [Statistical methods in biomedical research using Excel]. Kyiv, Morion Publ., 2001, 408 p. (In Russ.)

Sukachova O. M., Voloshyna D. M. Formation of adaptive abilities among first-year medical students. Problems of modern education: a collection of scientific and methodological works. Kharkiv, V. N. Karazin

Kharkiv national university, 2017.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.