On-line sales as effective instrument of «luxury goods» exporting by national producers to the international markets: fur goods

Keywords: electronic commerce market, luxury, fur and fur goods, «luxury goods»

Abstract

The paper reveals characteristics and feasibility of B2B and B2C distribution strategies of «luxury goods» of Ukrainian companies, using means of e-commerce technologies for fur goods as an example.

The paper highlights the features of online sales of "luxury goods", analyzes the current state and trends of fur goods in the world markets and in Ukraine in particular and raises the question of the risks involved – counterfeit, material authenticity and quality of finished products – and means to minimize them. The study shows that auction trading prevails in B2B strategy, which reduces the risk in material trading. Along with this, the paper reports there are new conditions and opportunities for low-cost strategies, within B2C strategy, for small and medium companies to move to «luxury goods» markets beyondUkraine, in particular, the introduction of fur into theUSand the EU markets through Amazon marketplaces and related Fulfillment services

Downloads

Download data is not yet available.

References

Циганкова Т. М. Міжнародна торгівля / Т. М. Циганкова [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.slv.com.ua/book/68/5029.html;
Плескач В. Л. Електронна комерція / В. Л. Плескач, Т. Г. Затонацька. – К. : Знання, 2007. – 535 с;

Гурьев С. Онлайн торговля в Украине. Новые возможности для традиционных розничных сетей / С. Гурьев, Ф. Филлипс, А. Калиниченко. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://inrisedevelopment.com;

Толковый словарь Ушакова : 2009. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ushakova-slovar.ru/description/roskosh/66822

Luxury Item Definition. Investopedia. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.investopedia.com/terms/l/luxury-item.asp#ixzz4O1i3jBNh

Global Powersof Luxury Goods. [Електронний ресурс]. – Режим доступу :https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Consumer-Business/gx-cb-global-power-of-luxury-web.pdf

Шакирова Р. К. Концепция налога на роскошь: зарубежный опыт, отечественная практика и альтернативы / Р. К. Шакирова // Вестник Томского государственного университета. – Экономика. 2016. –№1 (33)

Державна фіскальна служба України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://sfs.gov.ua/ms/f11

Навчальні матеріали онлайн [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://pidruchniki.com/12160411/tovaroznavstvo/zagalni_ponyattya_pro_sutnist_vidi_zasobi_falsifikatsiyi_tovariv;

Косарева А. Н. Проблемы неблагоприятного отбора на рынке онлайн-аукционов // Economics and Management. – Juvenisscientia, 2016. – №2.

Federal Trade Commission. Protecting American’s Consumers. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.ftc.gov/search/site/Internet%2520-%2520swindles

Amazon.com, Inc. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://phx.corporateir.net/phoenix.zhtml?
c=176060&p=irolnewsArticle&ID=2189739

«ХутроСвіт»[Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.hutrosvit.com/ru/norkovye-shuby-foto-ceny.html;

Офіційний сайт Північноамериканського Хутрового Аукціону (NAFA). [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nafa.ca/ru/auctions-2/buying-at-nafa

Международный стандарт. ISO 9001:2000 : Системы менеджмента качества ; пер .с англ. Д. Ярцев, 2003.
Published
2017-12-19
Cited
How to Cite
Berenda, S., & Hryhorova, H. (2017). On-line sales as effective instrument of «luxury goods» exporting by national producers to the international markets: fur goods. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (6), 8-14. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/9270