The problem of healthy food in the tourist industry

Keywords: population nutrition, tourist business, functional products, food ration, irreplaceable products

Abstract

The article analyzes the main problems of nutrition of the Ukrainian population, including healthy food in the tourist industry, which is of great importance, taking into account the growing number of trips, the abolition of the visa regime and the gradual Ukraine’s  integration into the European space.  The article analyzes the main approaches to the development of functional products that are as balanced as possible, as well as enriched with various additives of animal and vegetable origin.  Development of such products and recommendations for its implementation in tourist complexes are extremely necessary. The results of the work will contribute to solving an important national problem – preventing a number of diseases and general strengthening of human immunity in a simple way – via food

Downloads

Download data is not yet available.

References

Москаленко В.Ф., Грузєва Т.С., Галієнко Л.І. Особливості харчування населення України та їх вплив на здоров’я. Соціальна медицина. 2015. №3. С. 64–73.

Добровольская М.В. Человек и его пища. Пищевыеспециализации и проблемыантропогенеза. Москва, 2013. 368 с.

Притульська Н.В. Товарознавчі засади позиціонування продуктів для ентерального харчування. Товари і ринки. 2014. №2. С. 53–59.

Рудавка С.І. Економічні проблеми раціонального харчування та його роль у покращенні здоров’я населення України.Вісн. Вінницького нац. мед. ун-ту. 2013. №2. С. 475–481.

Щелкунов Л.Ф., Дудкин М.С., Корзун В.Н. Пища и зкология. Одесса, 2010. 540 с.

Дуденко Н.В., Павлоцька Л.Ф. Фізіологія харчування. Харків, 2009. 392 с.

Петрушевский В.В. Биологически активне вещества пищевых продуктов. Киев, 2002.192 с.

Витамины и минеральные вещества: Полный медицинский справочник. Санкт-Петербург, 1995. 128 с.
Published
2018-04-17
Cited
How to Cite
Chuyiko, A., & Butochkina, E. (2018). The problem of healthy food in the tourist industry. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (7), 150-155. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2018-7-22